E-commercedirecteur Roland van den Berg vertrokken bij Jumbo

Roland van den Berg is afgelopen zomer met stille trom vertrokken als e-commercedirecteur bij Jumbo. Dat blijkt uit navraag van Distrifood.

Van den Berg blijkt sinds 1 juli van dit jaar niet meer actief voor Jumbo, na Albert Heijn de grootste supermarkt van Nederland. Van den Berg heeft volgens Jumbo in goed overleg afscheid genomen van de supermarkt. Zijn LinkedIn profiel is overigens nog niet bijgewerkt.

Zijn taken worden voorlopig overgenomen door Jurriaan Pouw. Die was al enige tijd finance manager e-commerce bij Jumbo. Hij komt van C1000, maar begon zijn loopbaan bij PricewaterhouseCoopers.

Van den Berg mocht vanaf 2014 de online tak van Jumbo handen en voeten geven. Daarvoor was hij manager business development.

Anderhalf jaar terug prijkte Van den Berg nog op de cover van Emerce. Jumbo bezorgde toen nog niet aan huis. ‘We geloven erg in de kracht van onze fysieke winkels’.

Om alles in goede banen te leiden zocht Jumbo destijds een samenwerking met het Engelse Javelin Group, dat hen adviseerde op operationeel en technisch gebied.

Anders dan Albert Heijn wist Jumbo al wel meteen zijn franchisers op een lijn te krijgen met betrekking tot e-commerce. ‘Door ook digitaal fans te creëren, verwachten ook zij nog beter en meer klanten aan zich te kunnen binden’, vertelde Van den Berg.

Jumbo gaat intussen door met de uitrol van e-commerce. Gisteren werd de nieuwe app gelanceerd. Wekelijks worden zo’n 18.000 bestellingen geplaatst via de webwinkel op Jumbo.com of via de Jumbo app.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug