Deel dit artikel
-

‘Eerste tv-campagne die door print wordt aangejaagd’

MediaMarkt Groningen is de eerste adverteerder die de nieuwe printtechniek van Layar gebruikt om te koppelen naar een onlinereclame bij YouTube. Vandaag verschijnt in Dagblad van het Noorden de advertentie die doorlinkt naar een ‘spetterend filmpje’ over HD-televisies.

Eerst moet de gratis applicatie Layar worden gedownload. De instructies hiervoor vindt men op de naastliggende pagina in de krant. Met behulp van een smartphone of tablet wordt men vervolgens via de afbeelding doorgelinkt naar YouTube.

NDC Mediagroep, de uitgever van het Dagblad van het Noorden, stelt zelf dat het de ‘eerste tv-campagne is die door print wordt aangejaagd’, maar het betreft vooralsnog wel online video.

Hans Voorn, Adjunct Directeur Commercie en Innovatie van NDC Mediagroep zegt benieuwd te zijn of men op deze manier printcampagnes van adverteerders kan converteren naar reclames.

Het Nederlandse Layar richt zich sinds kort volledig op de conversie van print naar online met behulp van een app.

PostNL verspreidde eerder dit jaar al een eigen magazine waarvan de inhoud nauw is vervlochten met de augemented reality van het mobielbedrijf. De voorjaarsuitgave van het blad ‘Er is post’ legt daarmee een link tussen papier en internet.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

8 Reacties

Hans Voorn

Hier zie je hoe het werkt:

http://youtu.be/v8CIYtO5fTE

Mascha

“Hans Voorn zegt benieuwd te zijn of men op deze manier printcampagnes van adverteerders kan converteren naar tv-reclames”….. tv reclames? Het gaat hier om Online Video en niet over TV. De titel zou dan ook moeten zijn: “Eerste Online Video Campagne die door Print wordt aangejaagd”.

Benjamin

Jammer dat er gesproken wordt over full hd en hd ready en het filmpje niet te bekijken in een full hd kwaliteit!!

Stefan

Beetje misleidende titel. Of moeten we blij zijn dat tegenwoordig videocampagne ook als TV reclame worden gezien? Mascha zegt het al goed, de titel kan beter worden aangepast.

Emile van den Berg

Een printadvertentie die verwijst naar een Youtube commercial – waar hebben we dat eerder gezien? Oja, QR codes die niemand gebruikt. En augmented reality is ook niet nieuw meer te noemen. Oude wijn in nieuwe zakken waarbij het technische trucje voorop staat. Een beter startpunt is eerst te bedenken wat nu écht iets toevoegt voor een – in dit geval – lezer van het Dagblad van het Noorden. Vanuit zijn perspectief en niet vanuit dat van de techniek. Ik kan me niet voorstellen dat dit het dan is.

Xander

TV campagne? Online video bedoel je… Bovendien is het ook niet de eerste, want via QR codes gebeurt dit al lange tijd. Misschien voor het eerst met de Layar App?

Nico de Haan

Eens met hierboven geschreven comments: misleidende titel van het artikel en dit is niet nieuw. Wordt wel leuk klakkeloos overgenomen uit een persbericht lijkt het…

Mbt. de campagne vraag ik me af: waar zit voor mij als gebruiker de toegevoegde waarde van het doen van al deze moeite? Ik moet een app downloaden, opstarten, foto maken en dan krijg ik -potverdrie- wel een heus YouTube filmpje (!). Geen extra beleving met een 3D model waarbij ik alle features bekijk? Geen mogelijkheid tot interactie met de MediaMarkt als ik hierover iets wil weten? Geen kans op prijs, korting, badge, weet ik veel? Iemand…?

Redactie Emerce

De kop laten we staan, de claim staat namelijk tussen aanhalingstekens.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond