Deel dit artikel
-

eFinancials: Nieuwe bank Knab zet in op co-creatie

Aegon-dochter Knab gaat vanaf volgende week iDeal ondersteunen en komt op termijn met een eigen creditcard. Dat vertelde oprichter René Frijters vandaag op Emerce eFinancials in Bussum.

Frijters wees in zijn keynote met name op co-creatie. “We hebben de dienstverlening samen met klanten opgebouwd, en willen daar verder mee gaan.” Zo heeft de slechts enkele maanden oude bank een site Knab Live opgericht, waar klanten met elkaar over de bank kunnen praten. Frijters moest toegeven dat hij nog niet weet hoe dit gaat uitpakken.

Knab vindt aandacht voor de klant belangrijk. Het sturen van persoonlijk advies in de vorm van alerts ziet hij als een belangrijke ontwikkeling. “Het is digitale aandacht, maar beter dan geen aandacht.” Persoonlijk contact verloopt via Skype-achtige digitale kantoren. “Klanten willen niet meer naar fysieke kantoren, ze willen alles via internet afhandelen, ook persoonlijk contact.”

Knab is bekritiseerd vanwege de maandelijkse kosten, maar Frijters ziet transparantie, ook wat betreft kosten, als een van zijn pijlers onder zijn organisatie. “Wij zullen nieuwe klanten hiervan moeten overtuigen, maar dat moet lukken. Waar de meeste banken productgericht zijn, leggen wij de nadruk op de klant.”

Frijters toonde de nieuwe tv-commercial die werd geregisseerd door het inmiddels befaamde duo Lernert & Sander. Naast de tv-commercial zullen tags-ons, banners, een radiocampagne en de website van Knab, knab.nl, potentiële klanten informeren over de feitelijke voordelen van de producten en services van de bank.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond