Deel dit artikel
-

Emerce eHome & Deco: winkel als verlengstuk van de website

‘Voor ons is een designproduct een product dat je elke dag een beetje blij maakt. En dat is wellicht voor iedereen wat anders. Wat designproducten verbindt, is dat er over deze producten net iets langer is nagedacht’. Flinders heeft een webshop, een online magazine, Flinders Winkel en Flinders Café. Kortom: Flinders is een totaalconcept. En meest verrassend: het merendeel van de verkoop verloopt al online. Directeur Geert-Jan Smits is dagvoorzitter op de eerste editie van Emerce eHome & Deco in Amsterdam.

Hoe belangrijk is directe verkoop (via internet) voor jullie geworden? En hoe moeilijk is het om designmeubels online te verkopen?
“Het merendeel van onze omzet gaat via internet. Al moet ik zeggen dat het onderscheid online – offline voor ons achterhaald is. In onze winkels staan schermen waarmee je online kunt bestellen. In de winkel wordt een klant uitgebreid geadviseerd en vervolgens bestelt deze persoon ’s avonds de producten online. Aan de andere kant komen consumenten met Flinders in aanraking via het web om vervolgens in de winkel te kopen dan wel de goederen af te halen. De winkel is met andere woorden een verlengstuk van de website, en evenzo is de website een verlengstuk van de winkel. Puur online meubels verkopen, is geen haalbare zaak in onze ogen. Vaak wil je als consument eerst even contact, face-to-face, via telefoon dan wel via e-mail of online chat. Dat moet allemaal mogelijk zijn.”

Welke middelen zetten jullie tegenwoordig in en welke zijn belangrijk?
“Eigenlijk alles dat je maar kunt bedenken: SEA, SEO, E-mailmarketing, affiliate marketing, vergelijksites, re-marketing, maar ook offline marketing: beurzen (Woonbeurs), adverteren in bladen (EH&I), radiocampagnes (100%NL). Het is de mix die het succes maakt. Het is niet zo dat één methode voorrang krijgt.”

Welke online kansen liggen er voor de home & decoration markt in het algemeen?
“Uiteindelijk wil je de klant laten zien en laten beleven hoe een meubelstuk bij hem of haar thuis zal staan voordat hij tot aankoop over gaat. Hiervoor komen steeds betere en vooral eenvoudigere tools op de markt. Augmented reality, 3D-animaties, of gewoon het plotten van de gewenste meubels in een foto van de woonkamer van de consument. Want hoe mooi het ook is om naar een woonwinkel te gaan, nog steeds krijg je geen idee hoe het meubelstuk thuis zal staan. Daar gaat online een grote (toekomstige) rol spelen. De winnaars van morgen weten hier een mooie en werkende oplossing voor aan te reiken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond