Deel dit artikel
-

Essent opent nieuw sociaal kanaal

Energiebedrijf Essent is voor haar klanten een forum begonnen dat volledig zelfstandig draait, zonder tussenkomst van het bedrijf. Essent gaat uit van het klant-helpt-klant-principe. ‘We jagen de discussie over energie aan. De klant zit bij ons aan de knoppen, energiebedrijven bepalen niet meer alleen hoe de toekomst er uit ziet, dat doen we samen.’

Het forum is eenvoudig te benaderen via de mobiele telefoon of tablet en daarnaast behoort ‘social login’ (inloggen via Facebook of Twitter) tot de mogelijkheden. Het forum is een volgend sociaal kanaal in de rij van Facebook, Twitter en YouTube.

De online reikwijdte van Essent wordt met de week groter, zo meldt het bedrijf zelf. In 2013 richt het bedrijf zich dan ook op het uitbreiden van het aantal fans en volgers en de ontwikkeling van nieuwe kanalen (zoals het Essent-forum) inclusief relevante content.

Het aantal fans en volgers op sociale netwerken van Essent is vorig jaar verdubbeld, van 15.000 naar 30.000. Dertig procent van Essent’s Facebookfans geeft aan dat ze zich meer betrokken zijn gaan voelen bij het merk. Negentien procent geeft aan dat ze ook meer producten of diensten hebben gekocht/afgesloten sinds ze fan zijn.

De associatie Essent en schaatsen is flink vergroot. Rondom de eerste wereldbekerwedstrijd van het schaatsseizoen in Heerenveen werden 4700 posts op sociale media gemeten over de World Cup-schaatsen. Hoofdsponsor Essent werd meer dan 2900 keer met schaatsen geassocieerd. De energieleverancier behaalde daarmee een potentieel bereik van 1,5 miljoen Twittergebruikers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond