-

Essent: ‘Zo werven en houden we klanten op Facebook’

‘Het zou mooi zijn als 3 à 4 procent fan zou zijn’, maar de helft is nu al voldoende voor Essent om een positieve business case te doen op Facebook. Social media manager Ienke de Vrieze van Essent geeft voor de camera een kijkje in sociale keuken van het energiebedrijf. Daar is geen onderbuik te herkennen.

“Facebook kan, wat de acquisitiekosten per klant betreft, concurreren met affiliates en vergelijkers. Voor zowel acquisitie als branding zijn positieve ROI’s mogelijk.” Dat rekent De Vrieze door tot achter de komma. Over de klant: “We volgen het hele pad dat iemand volgt tot hij klant is”.

Essent heeft 4 miljoen klanten en zo’n zestigduizend Facebookfans, oftewel een kleine twee procent. Dat is voldoende om social als volwaardig kanaal in te zetten, maar De Vrieze koerst op een verdubbeling.

Een gesprek over custom audiences, segmentatie, Facebookreclame, conversie-attributie en het ‘kopen’ van trouwe klanten. “Een vrouw van boven de 45 kost minder dan twee euro.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Rick

60.000? Ik hoop niet dat ze er sinds gistermiddag 18.000 zijn verloren, want nu zijn het er ruim 42.000

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond