Deel dit artikel
-

Forse groei voor Real Time Bidding in Europa

De uitgaven aan Real Time Bidding in Europa stijgen elk kwartaal met 15 procent. Dat blijkt uit Adforms RTB Trend Report over het afgelopen kwartaal. Opmerkelijk, want een op de vier marketeers weet niets van geprogrammeerde advertentieinkoop.

In het afgelopen jaar zijn de bestedingen aan geprogrammeerde advertentieinkoop met 291 procent gestegen. Volgens Adforms wordt RTB zo langzamerhand gemeengoed onder marketeers. In elk land is er dan ook sprake van minstens 120 procent groei, met Finland als koploper (700 procent groei). Nederland blijkt een middenmotor.

Het rendement groeide ook, de click through ratio was vier procent hoger dan in het vierde kwartaal van 2013, en 25 procent hoger dan een jaar geleden. Toch worden volgens het rapport kansen gemist, met name in het weekend, als de CTR 25 procent hoger ligt dan in de werkweek.

Mobiel is een belangrijke factor bij de groei, en met name tablets spelen daarbij een rol. Ook video en rich media maken een forse groei door.

Het volledige rapport is hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond