Deel dit artikel
-

Gap gaat fors investeren in e-commerce

Modehuis Gap heeft ambitieuze plannen voor zijn e-commerce strategie. In 2016 moet bijna 1 miljard dollar extra van onlineverkopen komen. Dat heeft CEO Glenn Murphy bekend gemaakt op een retailcongres van Goldman Sachs.

Toch gaat het bedrijf geen winkels sluiten. In tegendeel. Er komen er nog eens duizend vestigingen bij. Maar extra inkomsten moeten online worden gegenereerd. E-commerce bij Gap is nu nog bescheiden: een kleine 12 procent van de totale omzet over 2012 van 15 miljard dollar.

Gap wil daarom een multichannel-strategie uitrollen, waarbij klanten in de winkel kunnen bestellen of hun online bestellingen in de winkel kunnen ophalen. Deze zomer is Gap al begonnen met het testen van twee ophaalpunten in Chicago en San Francisco. Ship-from-store is ook mogelijk via de winkels van Banana Republic, Old Navy en Athleta (alle onderdeel van Gap Inc.)

Ook zal de website sterk gepersonaliseerd worden. Nu al is het mogelijk om op een smartphone na te gaan of het gewenste artikel in de directe omgeving verkrijgbaar is.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond