Deel dit artikel
-

Klanten ontevreden over tegemoetkoming Neckermann.com

Online warenhuis Neckermann.com, dat deze zomer is doorgestart na een faillissement, gaat gedupeerde klanten niet volledig compenseren. Klanten krijgen waardebonnen die weinig keuze bieden.

Directeur Andreas Ezinga beloofde gedupeerde klanten in VARA’s Kassa vorige maand een oplossing. Tot nu toe heeft echter maar een enkel ‘schrijnend geval’ het gehele aankoopbedrag teruggekregen. Niet in geld, maar in waardebonnen. Die bonnen zijn verder alleen inwisselbaar in de categorie mode, wonen en slapen. In die categorie zijn spullen bovendien vaak niet verkrijgbaar, uitverkocht of niet op voorraad.

Het bedrijf wijst op dat de compensatieregeling niet verplicht is. ‘Ondanks dat klanten kunnen kiezen uit bijna 10.000 artikelen uit de categorie mode, wonen en slapen zijn er helaas ook klanten die we hiermee niet tevreden kunnen stellen. Het afwikkelen van klachten kost veel tijd en brengt bijbehorende kosten met zich mee die wij ons als recent doorgestarte organisatie maar beperkt kunnen permitteren. Daarom stellen we voorwaarden aan de compensatieregeling.’

Op de redactie van VARA’s Kassa kwamen ook klachten binnen van nieuwe klanten van Neckermann.com. Zij moeten soms weken wachten op de levering van hun bestelling. Neckermann.com spreekt van een incident.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond