Deel dit artikel
-

Mercedes’ webwinkel krijgt breed aanbod

Autofabrikant Mercedes opent in de komende maanden een webwinkel met veel instapmodellen, waardoor hij aantrekkelijk is voor een breed publiek.

Een exacte openingsdatum staat nog niet vast, maar het aanbod is nu wel duidelijk. Automobilwoche verneemt uit eerste hand dat Mercedes voorgeconfigureerde wagens uit de A- en B-serie in de schappen legt en de luxere CLA-serie.

Anders dan BMW bevat de autoshop niet een enkele auto voor een klein publiek (elektrische wagen), maar een vrij breed assortiment. De ‘maar’ is, dat de webwinkel vooralsnog enkel voor het Duitse publiek is bedoeld.

Daimler, eigenaar van Mercedes, wil komende jaren het aantal dealers terugbrengen maar het aantal fysieke winkels in de stadscentra verdubbelen. Dat tekent het veranderende distributie- en marketingmodel dat autofabrikanten mondjesmaat beginnen te omarmen. Fysieke showsrooms worden geplaatst in drukke centra met de bedoeling een sfeer c.q. merkbeleving rondom een auto te vormen. Wie al die rompslomp niet wenst, kan direct via internet zijn auto kopen.

Foto: Concavo Wheels (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond