Deel dit artikel
-

Mobile Convention: I can GetMo satisfaction!

Google start in Nederland een initiatief om het bedrijfsleven meer mobiele sites te laten maken. Laten bedrijven kanaal nog langer links liggen, dan missen ze omzet. Dat meent Ian Carrington van het technologiebedrijf.

Carrington was gisteren de afsluitend spreker op de Mobile Convention Amsterdam. Daar introduceerde hij het initiatief ‘Get Mo’ in Nederland. Dat staat voor ‘How to get Mobile’.

Te weinig bedrijven hebben een mobiel geoptimaliseerde website. Nu de meerderheid van de Nederlandse consument een smartphone of tablet heeft, is het zaak dat bedrijven hun digitale kanalen daarop inrichten. Dat gebeurt te weinig, aldus het Europees hoofd van Googles mobiele activiteiten.

Zestien procent van de Nederlanders heeft wel eens iets per mobiel gekocht.

“Niet iedereen in de directiekamers realiseert zich hoe snel mobiel zich ontwikkelt en welke consequenties dat heeft. Ze beseffen niet dat mobiel binnenkort wel eens het belangrijkste verkoopkanaal kan worden voor een bedrijf.”

Het project Get Mo biedt een website waarop bedrijven kunnen analyseren hoe hun bestaande site presteert op mobiele dragers. Daarnaast belangstellenden er een klein overzicht met mobiele bureaus met verschillende specialiteiten. Onder hen: Icemobile, Lumata, Mediacom, MobGen en The Mobile Company.

Carrington stelt, dat bedrijven mobiele ontwikkelingen niet als aparte nieuwigheid moeten benaderen, maar als geïntegreerd onderdeel van hun bedrijfsprocessen. “Maak het onderdeel van de lopende processen. Daarbij kun je het mobiele web inzetten voor acquisitie en e-commerce en apps voor service en retentie.”

Get Mo ging eind april live in Duitsland, Frankrijk en Spanje en werd vorig jaar geinitieerd door Google in Amerika.

Behalve voor mobiel moet Carrington het Europese bedrijfsleven ook warm maken voor social media, meer in het bijzonder de marketingeffecten van Google Plus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond