Deel dit artikel
-

Nederland binnen Europa koploper in mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden ondervraagd over mobiele marketing.

Zo blijkt het merendeel van de auto-industrie en retailmerken aanwezig op mobiel. Meer dan driekwart van de auto-industrie en retailmerken heeft een mobiele site, en meer dan de helft gebruikt responsive webdesign.

Ongeveer zes op de tien automerken hebben een mobiele of tablet app, terwijl iets meer dan de helft van de retail-merken een mobiele app heeft en minder een tablet-app hebben.

Meer dan de helft van de retailmerken heeft een transactionele mobiele site, maar slechts een kwart heeft een transactionele mobiele of tabletapp.

De meerderheid van de automerken heeft de mogelijkheid om een proefrit op hun desktopsite te boeken, maar minder dan een kwart biedt deze optie op hun mobiele of tablet-app. Italië blinkt uit op dit gebied: negen op de tien automerken heeft de mogelijkheid om een proefrit te boeken via haar mobiele of tablet-app.

Hoewel het primaire doel van mobiele display advertising branding is, valt de adaptatie toch nog wat tegen: slechts een kwart van de automerken en iets minder dan een vijfde van de retailmerken investeert in reclame via mobiele display.

Nederland blijkt hierin ver vooruit: 44 procent van de automerken en 36 procent van de retailmerken maakt gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond