Deel dit artikel
-

Rakuten investeert in slimme boodschap-app

Wat kocht je bij welke webshop en wanneer komt welke bestelling aan? Dat is waar de mobiele app Slice over informeert en waar e-commercegigant Rakuten miljoenen dollars in investeerde.

De Japanners, die hun werkterrein naar Europa en Amerika verbreden, zijn de enige strategische deelnemer aan een nieuwe financieringsronde voor Slice. De appbouwers uit Californië haalden vorige week in een tweede ronde 23 miljoen dollar op bij investeerders.

Voor Rakuten is dit een strategische investering omdat het bedrijf zicht krijgt op logistieke informatie. Immers, op basis van iemands e-mailbus verzamelt de app informatie over online bestellingen, verschepingen en afleveringen. “Online omzetten schieten de lucht in als de kosten voor verzending wegvallen”, schreef Rakutenbaas Hiroshi Mikitani pas nog toen hij een andere Amerikaans logistieke dienstverlener overnam.

Daarnaast manouvreert hij zich in een goede positie om Slice op een later moment over te nemen om zijn klanten een aantrekkelijke dienst te bieden.

Demonstratie van Slice:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Om beter zicht te krijgen op de nieuwe sociaal gedreven e-commercewereld nam Rakuten eerder al een belang in Pinterest en kocht het de vergelijkbare site The Grommet. Beiden helpen internetgebruikers om nieuwe producten te ontdekken en desgewenst te kopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond