Deel dit artikel
-

Reissector grootste stijger in WUA top 100

De websites in de Nederlandse reis- en toerismesector stijgen het hardst in de benchmarking top 100 van bureau WUA. Maar het is bol.com dat dit jaar weer wint als ‘beste site van Nederland’.

Dat maakt het bureau vanochtend bekend met de publicatie van zijn jaarlijkse top 100. Het is een nipte overwinning voor bol.com, want ook de nummers twee tot en met zes scoren een 7,6. De nummers zeven tot en met dertien halen een 7,5.

Opvallend is dat twee typen websites zich afgelopen jaar het sterkst hebben verbeterd: de reissector en e-commercebedrijven. Belvilla, bijvoorbeeld, komt nieuw binnen in de toplijst op nummer twee. En sites als Centerparcs en Vacancessoleil dringen met grote stappen de top van de lijst binnen.

Onder de goede nieuwe binnenkomers ook veel winkels: Kwikfit (6), Omoda (13), H&M (18) en Hunkemöller (23) maar ook de fietsenmakers Gazelle (12) en Batavus (17).

De ruim zesduizend respondenten deden 29.000 beoordelingen van websites. Gezamenlijk hebben ze 3600 sites bekeken op variabelen als informatiewaarde, gebruiksvriendelijkheid, imago, vormgeving, eerste indruk en kwaliteit van de werking. De optelsom van de resultaten leverde bol.com voor de tweede achtereenvolgende keer op als winnaar. In de twee jaar daarvoor won Booking.com.

Foto: Roger Schultz (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond