Deel dit artikel
-

Retargetingspecialist Criteo haalt 30 miljoen euro op

Digitaal advertentiebedrijf Criteo heeft dertig miljoen euro opgehaald bij investeerders. Het Franse bedrijf wil fors uitbreiden.

Het geld komt van SoftBank Capital, Yahoo Japan, SAP Ventures, Adams Street en Bessemer Venture Partners. Het bedrijf wordt daarmee gewaardeerd op achthonderd miljoen euro. Tot nu toe was er 63 miljoen euro geinvesteerd.

Criteo werd in 2005 in Frankrijk opgericht en heeft vijftien vestigingen in onder meer de VS en Europa. Er staan zevenhonderd mensen op de loonlijst. Er wordt met circa drieduizend adverteerders sinds 2009 winst gemaakt.

Het bedrijf richt zich met name op retargeting. Nederlandse gebruikers van Microsoft-diensten als MSN, Bing, Windows Live (Hotmail en Messenger) en Xbox Live maakten in het verleden gebruik van de technologie. Deze week werd een samenwerking met Yahoo Japan bekendgemaakt.

Deel dit bericht

3 Reacties

Jeremy

Hele interessante startup inderdaad. Heb hier onlangs nog een stukje aan gewijd, samen met andere snel groeiende startups in Parijs. Leuk om te zien dat het zo goed gaat.

Thijs Cobben

Weet iemand hoe dat zit met re-targeting en de cookie wet?

Dit zijn toch juist de zogenaamde “3rd party tracking cookies” die een van de privacy inbreuken vormden waar het in deze wet om te doen was?

Xander

@thijs klopt… volgens de cookiewet mag je alleen opt in data gebruiken… dus met vooraf toestemming van de gebruiker.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond