Avantage kiest voor Espresso Gridpoint

Capelle aan den IJssel, 22 april 2014, Avantage Automatisering B.V. heeft voor Espresso Gridpoint B.V. gekozen als ’Infrastructure as a Service’ (IaaS) leverancier. Deze samenwerking biedt Avantage de mogelijkheid om haar dienstverlening van het Cloud portfolio verder naar eigen inzicht uit te breiden.

Avantage besteedt veel tijd en energie aan onderzoek van wat de meest efficiënte vorm is voor het oplossen van ICT-vraagstukken van haar klanten, zodat oplossingen naadloos passen in toekomstige ontwikkelingen. Het leveren van Cloud oplossingen zoals IaaS past dan ook uitstekend bij het dienstenaanbod van Avantage. Het sluit naadloos aan op de behoefte van eindgebruikers om een meer flexibele beheerovereenkomst te hebben met een voorspelbaar kostenpatroon. Dit houdt ook in: continuïteit, flexibiliteit en transparantie van de ICT- omgeving. Tevens zijn klanten verzekerd van datacentrum faciliteiten en beschikbaarheidsgaranties.

Investeren
Met behulp van het IaaS platform van Espresso Gridpoint kiest Avantage er bewust voor niet zelf te investeren in een eigen IaaS platform. Inmiddels zijn er al enkele klanten zoals ASVB en Rotterdam Sport Support die tot volle tevredenheid door Avantage en Espresso Gridpoint zijn gemigreerd naar het IaaS platform.

“Met Espresso Gridpoint haalt Avantage een onafhankelijke IaaS leverancier in huis met de nodige expertise en een duidelijke visie. Zij leveren de IaaS diensten uitsluitend aan betrouwbare business partners en onderscheiden zich door  verregaande ondersteuning te geven.” aldus Frank Overhand, commercieel directeur van Avantage.

Marga Reuver, Directeur Espresso Gridpoint: “Het verkopen van IaaS oplossingen is bij uitstek een vertrouwensbusiness. Met Avantage heeft Espresso Gridpoint een business partner die over langdurige en uitstekende klantrelaties beschikt en zich vooral richt op beschikbaarheid en beheer van ICT-omgevingen, waarmee Avantage haar klanten ontzorgt.“

Over Avantage
Avantage heeft in haar 24-jarig bestaan een uitstekende naam en positie verworven in de ICT-markt. Avantage is met haar circa 100 medewerkers een kwalitatief hoogwaardige dienstverlener op het gebied van netwerkinfrastructuur. Zowel projectmatig als op het gebied van managed services. De medewerkers van Avantage hebben een hoog kennisniveau en zijn allen gecertificeerd op verschillende gebieden. Het bedrijf beschikt bij haar partners over hoge partner statussen, waaronder Microsoft, Citrix, VMWare, RES, F-Secure, Evault, HP en Dell. Voor meer informatie: www.avantage.nl

Over Espresso Gridpoint
Espresso Gridpoint is een onafhankelijke IaaS-leverancier van het eerste uur. Sinds 2009 levert zij private cloud computing oplossingen voor het MKB en de groot zakelijke markt. De diensten worden uitsluitend via een ‘partner only model’ geleverd en zijn specifiek ontwikkeld naar de behoeften van business partners en hun klanten. Business partners krijgen ook persoonlijke ondersteuning op het gebied van Marketing en Sales, dat is de kracht van Espresso Gridpoint. De diensten worden toegepast in vele branches en bestaan uit het leveren van: Virtuele Datacenters, Virtuele Desktop Infrastructure, Back-up, Secure file sharing, Disaster recovery.