Geplaatst door AWS

AWS in Gartner-rapport aangewezen als Leader in Public Cloud Storage Services

Amazon Web Services Inc. (AWS), onderdeel van Amazon.com (NASDAQ: AMZN), is door Gartner aangewezen als ‘Leader’ in de categorie Public Cloud Storage Services. Volgens Gartner domineert AWS de IaaS markt en beschikt het bedrijf over het meest omvattende storage aanbod.

Dit valt te lezen in het Gartner’s Magic Quadrant rapport van juli 2016 dat gisteren is gepubliceerd. Volgens Gartner is de hoeveelheid opgeslagen data in de cloud service van AWS 1,6 keer groter dan alle andere object storage services die in het rapport werden meegenomen bij elkaar.

Gartner: “AWS heeft meer inzicht in hoe klanten gebruikmaken van de public cloud storage dan alle andere aanbieders. Deze kennis, gecombineerd met het vermogen van AWS om op basis hiervan ver voor de markt uit nieuwe producten en diensten te ontwikkelen, geeft AWS een competitief voordeel.” Volgens Gartner hebben AWS-klanten veel baat bij een aanbieder die vooroploopt op het gebied van nieuwe features en services.

Gartner verwacht dat in 2019 tenminste een kwart van de aanbieders die zijn opgenomen in het huidige Magic Quadrant de markt voor cloud storage zal hebben verlaten.

Over Amazon Web Services
Al ruim tien jaar is Amazon Web Services ’s werelds meest complete en geadopteerde cloudplatform. AWS biedt meer dan 50 diensten op het gebied van compute, opslag, database, analytics, mobiel, Internet of Things, en applicaties vanuit datacenters in de VS, Australië, Brazilië, China, Duitsland, Ierland, Japan, Korea en Singapore. Meer dan een miljoen klanten, waaronder snelgroeiende startups, grote ondernemingen en overheidsinstellingen over de hele wereld vertrouwen op AWS-diensten om hun infrastructuur te draaien, hen meer agile te maken, en de IT-kosten te verlagen. Kijk voor meer informatie over AWS op http://aws.amazon.com.

Over Amazon
Amazon.com opende juli 1996 de deuren op het web. Het bedrijf houdt zich aan vier principes: obsessief op klanten gericht zijn in plaats van op de competitie, een passie voor vernieuwing, vasthouden aan operationele uitmuntendheid en nadenken over de lange termijn. Klantenrecensies, 1-click shopping, gepersonaliseerde aanbevelingen, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo en Alexa is een aantal van de producten en diensten die ontwikkeld zijn door Amazon.