Geplaatst door The Communication Force

Dutch Cloud kiest The Communication Force als PR-partner

Hilversum/Hoofddorp, 30 juni 2015 – Dutch Cloud, provider van cloud en managed IT services, heeft na een oriëntatie onder de grotere IT PR-bureaus besloten in zee te gaan met The Communication Force als PR- en communicatiepartner. Dutch Cloud ontwikkelde zich in zes jaar tijd tot een succesvolle speler op het gebied van cloud computing, met klanten als Boska, e-office en Fiber Nederland. De ambitie is om uit te groeien tot de Managed Cloud Provider van Nederland. The Communication Force gaat Dutch Cloud ondersteunen bij het realiseren van die ambitie.

“Wij zijn zo’n zes jaar geleden, in de begindagen van cloud computing, begonnen als IaaS cloud provider voor in eerste instantie Independent Software Vendors (ISV’s). Al snel klopten ook eindklanten bij ons aan om hun IT naar onze cloud te brengen”, zegt Martijn van Zoeren, oprichter en CEO van Dutch Cloud. “Sinds enkele jaren zien we dat onze klanten zo tevreden zijn met hun overgang naar onze cloud-dienstverlening, dat ze ook additionele IT-services aan ons uitbesteden. Het gaat dan bijvoorbeeld om patch management, database performance management, back-up en disaster recovery. Dat alles met 24/7 ondersteuning. We hebben daar inmiddels een aardige positie in opgebouwd en dat willen we breder onder de aandacht brengen. The Communication Force gaat ons daar bij helpen.”

Dutch Cloud heeft zich uitvoerig georiënteerd. “We zochten een partij die past bij onze manier van zaken doen: de samenwerking formeel goed regelen en dan op een informele manier gezamenlijk gaan voor het beste resultaat. Bij The Communication Force hadden we de juiste klik. Ze zijn heel creatief en flexibel, hebben we al gemerkt, en ze willen er echt voor gaan. Het is ook gewoon leuk om met ze samen te werken. Ik heb er vertrouwen in dat we de komende tijd grote stappen kunnen maken”, zegt van Zoeren.

“Dutch Cloud is een bedrijf dat we graag tot onze klanten rekenen. Het heeft een onderscheidende aanpak in een markt die volwassen aan het worden is. Dat vraagt om een specifieke communicatie-aanpak. De mensen zijn enthousiast en er hangt energie in de lucht. We zijn heel blij dat de klik wederzijds is en we gaan er alles aan doen om Dutch Cloud te helpen zijn ambitie waar te maken”, aldus Nanda Bechtholt, bureaumanager en communicatie consultant bij The Communication Force.