Industry Wire

Eerstvolgende Retail Event Nederland in 2016

Amsterdam, 17 december 2014 – Retail Event Nederland, de vakbeurs voor het fysieke retailkanaal, verschuift naar 2016. Het vakevenement, dat gepland stond voor 25 & 26 maart 2015 in Expo Houten, is geannuleerd. Er is onvoldoende animo om een kwalitatief goede en volwaardige vakbeurs te organiseren volgend jaar. Retail Event Nederland, zijn partners en exposanten maken een inventarisatie van de afgelopen beursedities. Deze inventarisatie vormt de basis van de invulling van de vervolgeditie in 2016. Hierin wordt ondermeer de frequentie van het evenement, de beursperiode en eventuele aanpassingen aan het huidige beursconcept meegenomen.

“De geplande derde beurseditie heeft te lijden gehad onder een te groot aantal annuleringen en een afwachtende houding bij vaste en potentiële exposanten. Als gevolg hiervan is de organisatie van mening dat Retail Event Nederland voor het komende jaar zou gaan inboeten op kwaliteit en omvang”, aldus beursorganisator Bart van der Sommen. “Zoals bekend heeft de fysieke retailsector in Nederland al geruime tijd te maken met moeilijke marktomstandigheden. Dit heeft zijn weerslag op toeleveranciers in deze markt. We vinden het bijzonder jammer dat de beurs volgend jaar niet doorgaat, met name voor de exposanten die zich al hebben ingeschreven.”

De vakbeurs Retail Event Nederland beleefde zijn eerste editie in maart 2013. Het centrale beursthema is: ‘innovaties en nieuwe toepassingen voor het fysieke retailkanaal om traditionele winkelorganisaties gereed te maken voor retailen in de toekomst’. Met een kleine honderd exposanten per editie en gemiddeld 2.500 bezoekers zijn de afgelopen twee beursedities succesvol verlopen. Dit blijkt uit de enquêtes onder en evaluaties met bezoekers en exposanten van de beurs.

                                                                                                    ###
Over Retail Event Nederland
De vakbeurs Retail Event Nederland bedient retailers – in zowel food- als non-foodbranches – met een representatief en vernieuwend aanbod van producten, diensten en kennis. Dit vakevenement biedt oplossingen voor zowel grootwinkelbedrijven als voor detaillisten en winkelcentra. Een platform waarbij het accent ligt op de laatste ontwikkelingen op het vlak van winkelinrichting, automatisering, betaaloplossingen, logistiek, beveiliging, shopper marketing en omnichannel retailing.  Voor meer informatie www.retaileventnederland.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht