Geplaatst door Essent

Essent naar ’s werelds grootste digitale festival SxSW

CEO Patrick Lammers en directeur Digital Kuldip Singh van Essent bezoeken komende week South by Southwest (SxSW), het grootste digitale festival van de wereld in Austin, Texas. Ze zijn aanwezig om inspiratie op te doen en waardevolle contacten te leggen voor de digitale transformatie van Essent en moederbedrijf innogy.

Digitale transformatie

In een sterk veranderende energiemarkt kijkt innogy/Essent voortdurend naar de toekomst. Patrick Lammers, CEO Essent, Nederlandse country chair innogy en hoofd Digital Leaders Circle innogy: “De energie van morgen is decentraal én digitaal. Daarom zetten we belangrijke stappen met de digitale transformatie van ons bedrijf. We tillen de digitale ervaring van onze klanten naar een hoger plan, verhogen de relevantie van onze boodschappen en boren in samenwerking met Google nieuwe groeigebieden en klantsegmenten aan. Zo werken we eraan om het toonaangevende digitale energiebedrijf in de energiemarkt te worden. En houden we samen met onze klanten deze planeet leefbaar.”

New Dutch Wave

innogy/Essent is onderdeel van een grotere Nederlandse delegatie die naar Austin gaat onder de naam New Dutch Wave. Dit is een platform dat Nederlandse creativiteit en ondernemerschap internationaal in de schijnwerpers zet en zich presenteert in ‘New Dutch Wave House’. Deze stand wordt op zondag 12 maart officieel geopend door Prins Constantijn van StartupDelta. In het huis vindt onder meer de pitchcompetitie voor 15 Nederlandse startups plaats. Kuldip Singh neemt namens innogy/Essent zitting in de jury om nieuwe talenten en technieken te leren kennen.