Industry Wire

Geplaatst door hybris

‘Game Plan’ B2B E-Commerce Forum helpt met e-commercestrategie

Amsterdam, 9 juli 2013 – hybris, ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms en als ‘leader’ gekenmerkt door vooraanstaande analisten, organiseert op 28 en 29 oktober in Berlijn het ‘Game Plan’ B2B E-Commerce Forum. Samen met Accenture, Arvato en Opentext organiseert hybris als eerste een reeks fora voor groothandels, distributeurs, merkfabrikanten en andere B2B-bedrijven die met de opkomst van omnichannel commerce voor een belangrijke transformatie staan.

“In 2012 was de e-commercemarkt in Europa €300 miljard waard en in 2013 wordt een groei verwacht van 15 tot 30 procent. B2B-leveranciers zijn dan ook op zoek naar efficiënte online B2B-verkoopstrategieën, maar het is niet makkelijk om forums en conferenties over dit onderwerp te vinden”, zegt Brian Walker, Senior Vice President Strategy bij hybris. “Game Plan voorziet dan ook in een behoefte. Het is de eerste conferentie die groothandels, distributeurs, merkfabrikanten en anderen die voorop lopen bij B2B-commerce toegang biedt tot industrieleiders, tools en informatie om ze te helpen bij het versnellen van hun business. En daarmee van de hele economie.”

Tijdens deze fora, die op drie continenten worden gehouden, zal Forrester Research de resultaten presenteren van een wereldwijd onderzoek over de huidige stand van zaken op het gebied van B2B e-commerce en de belangrijkste trends en uitdagingen. Andy Soar, Senior eBusiness Analyst bij Forrester Research en een van ’s werelds grootste experts op het gebied van B2B e-commerce, zal de presentatie verzorgen. Het onderzoek van Forrester Research draait om vragen die fabrikanten en distributeurs moeten kunnen beantwoorden om met succes de weg te vinden in de groeiende e-commercemarkt.

Als B2B-merken deze kwesties niet adresseren en hun bestaande commerceprocessen niet evalueren, zullen ze volgens Brian Walker moeite hebben om optimaal te kunnen profiteren van de ongekende kansen die het web en mobiel bieden.

“Business-to-businessklanten zijn gewend aan de naadloze online, mobiele en omni-channel ervaring die B2C-retailers bieden. En ze beginnen dezelfde, kwalitatief hoogwaardige ervaringen nu ook te verwachten van hun B2B-leveranciers”, zegt Walker. “Ons onderzoek wijst uit dat de meeste B2B-merken niet eens de basismogelijkheden voor e-commerce bieden, zoals rijke online productcontent, orderbeheer en personalisatie.”

Tijdens Game Plan worden deze kwesties geadresseerd en krijgen fabrikanten en distributeurs informatie over hoe zij optimaal kunnen profiteren van de enorme kansen die e-commerce biedt. Er zijn onder andere sessies en panels over:

• het opnieuw uitvinden van de business met behulp van e-commerce en mobiel;
• het pad naar winstgevendheid;
• wat verwacht de B2B-klant nu echt van e-commerce en de omnichannel ervaring?

Daarnaast is er gelegenheid om te netwerken met executives, leiders en strategen van vooraanstaande merken.

Geïnteresseerden kunnen zich voor het hybris Game Plan B2B E-Commerce Forum in Berlijn registreren via http://gameplan-b2b-forum.com/berlin/. De kosten bedragen €899 per persoon.

*Cijfers gepubliceerd door de European Multichannel and Online Trade Association

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht