Geplaatst door HvA

Lectorale rede: Walther Ploos van Amstel

Een goede stadslogistiek is belangrijk voor de economische vitaliteit en de aantrekkelijkheid van steden. Het zorgt ervoor dat restaurants hun gasten kunnen bedienen, winkels op tijd de nieuwste collectie in huis hebben en de verbouwing probleemloos verloopt. Verstedelijking stelt nieuwe eisen aan stedelijke mobiliteit. Met veranderende klanteneisen wordt stadslogistiek steeds fijnmaziger en vaker just-in-time.

Bij ongewijzigd beleid blijft stadslogistiek groeien. Stadslogistiek moet slimmer, schoner, stiller en veiliger worden. Het lectoraat Citylogistiek gaat binnen het

Urban Technology onderzoek van het Domein Techniek van de Hogeschool van Amsterdam praktijkonderzoek doen naar het verbeteren van stadslogistiek.

Op dinsdag 29 september 2015 om 16.00 uur zal dhr. dr. Walther Ploos van Amstel, Lector Citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam, zijn lectorale rede uitspreken in de Kohnstammzaal van het Kohnstammhuis aan de Wibautstraat 2-4 te Amsterdam.

U wordt door het College van Bestuur van harte uitgenodigd deze Lectorale Rede bij te wonen.