Industry Wire

Media Future Week 2014: Veel side events voor media professionals

Van 19 tot en met 22 mei vindt de vierde editie plaats van de Media Future Week die door iMMovator en een groot aantal hogescholen georganiseerd wordt. Deze pressure cooker week voor toptalenten van diverse hogescholen in Nederland wordt dit jaar voor het eerst op het Media Park in Hilversum gehouden. Het programma van de Media Future Week is bekend. Naast het intensieve programma voor studenten worden er dit jaar ook side events georganiseerd voor media professionals.

Thema: Media Responsibility

Studenten en docenten van deelnemende hogescholen werken tijdens MFW aan cases uit het bedrijfsleven. Dit jaar draait het tijdens de Media Future Week allemaal op Media Responsibility. De deelnemers worden uitgedaagd om antwoorden te vinden op vragen, zoals: wat is de verantwoordelijkheid van de media professional? Wat is de rol van de media organisaties? Mediaconsumenten? Van de samenleving? Welke keuzes maken we als we produceren en informatie te delen?

Ter inspiratie krijgen de deelnemers exclusief programma voorgeschoteld.  Vier dagen lang werken ze van 9 uur ’s ochtends tot 9 uur ’s avonds en verblijven ze all-inclusive in Hilversum. Elke dag worden de deelnemers geïnspireerd door Creatieve co-creatie sessies en inspirerende lezingen van (inter)nationale topsprekers. Met bijdragen van;

  • Amerikaanse futurist Scott Smith
  • Hollywood business model expert Seth Shapiro
  • Google’s Driverless Car bouwer Bradley Templeton
  • Daphne Channa Horn (Google Glass Explorer)
  • Remco Bron (iBeacon specialist)
  • Maarten den Braber (Quantified Self specialist)
  • Onderzoeksjournalist Eric smit
  • Eveline van der Steen (voorheen werkzaam voor Armada Music)
  • Danny Menken (Infostrada Sports)

Onderdelen Media Future Week ook toegankelijk voor media professionals

Naast de deelnemers van MFW kunnen professionals ook de lezingen van bovenstaande sprekers bijwonen. Bovendien worden er drie side events georganiseerd speciaal voor media professionals. Frank Visser, coördinator van iMMovator: ‘’Door de side event kunnen we sprekers die we laten invliegen voor Media Future Week breder beschikbaar stellen voor het netwerk.’’

Zo kunnen professionals maandag 19 mei tijdens een lunchmeeting met internetgoeroe Bradley Templeton in gesprek over de Google Driverless Car. Op dinsdag 20 mei vindt er van 12.00 tot 13.30 een lunchmeeting onderzoekjournalistiek plaats. Eric Smit, Jan Jaap Heij (The Post Online), Peter Olsthoorn (Netkwesties.nl) en lector Piet Bakker (HU) gaan met elkaar in gesprek over verdienmodellen voor onderzoeksjournalistiek. Onderzoekjournalistiek staat onder druk door de kleiner wordende budgetten bij nieuwsmedia. Hoe ziet de toekomst eruit?

Woensdag 21 mei staat de MFW in het teken van Business Models. In de Business Modeling Bus op de André van Duin Boulevard op het Media Park staan experts klaar om nieuwe ideeën onder de loep te nemen aan de hand van bekende business modeling methoden, zoals Canvas en het STOF model. Professionals kunnen hun idee in speedsessies van 30 minuten laaten toetsen.

Meer informatie over de side events en toegankelijke onderdelen voor professionals is te vinden op de iMMovator website. Meer informatie over de Media Future Week vindt u hier.

 

EINDE PERSBERICHT

Over Media Future Week

De Media Future Week daagt studenten uit om vooruit te kijken naar belangrijke media ontwikkelingen van morgen. Ze worden in een week meegenomen in een rollercoaster van masterclasses, groepswerk, lezingen en inspiratiesessies met toonaangevende sprekers uit de (inter)nationale mediawereld. Doel is deelnemers naar een next level in hun vakgebied te brengen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht