Geplaatst door Provincie Gelderland

Neelie Kroes bezoekt startups in Gelderland

Oud-EU commissaris Neelie Kroes heeft maandag 5 oktober 2015 een werkbezoek gebracht aan Gelderland. Als ambassadeur voor StartupDelta bezocht zij Novio Tech Campus in Nijmegen en Industriepark Kleefse Waard in Arnhem. Internationale koplopers in startups voor health en clean tech.

Startups

Startups zijn ‘hot’. Dat bewijzen topbedrijven als Google, Tesla en Facebook die ooit begonnen zijn als startups en nu wereldspelers zijn. Startups zorgen voor innovatie, economische groei en banen. Novio Tech Campus en Industrie Park Kleefse Waard zijn ‘startersbroeinesten in health en cleantech. Neelie Kroes: ‘Zij staan aan de wieg van duurzame innovaties en geven de economie een boost!’

Top drie

In 2014 is StartupDelta opgericht door overheid en bedrijfleven om jonge bedrijven de kans te geven zich te ontwikkelen tot internationale topondernemers. Startup envoy Kroes: ‘De ambitie van StartupDelta is dat Nederland tot de top drie startuplocaties van Europa gaat behoren. Industriepark Kleefse Waard en Novio Tech zijn één van de 13 ‘broeinesten’ die deze startups moeten versnellen.’