Geplaatst door Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei

RBT Heuvelrug en Vallei lanceert nieuwe VVV-websites

Aan de vooravond van de herfstvakantie (traditioneel het staartje van het toeristisch seizoen) heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei nieuwe bezoekerswebsites voor de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei gelanceerd. De nieuwe online portal OpdeHeuvelrug.nl vervangt verouderde toeristische sites en integreert de aangeboden informatie. Zo zijn de webpagina’s nu beter leesbaar op smartphones en tablets, is de content geactualiseerd en heeft iedere gemeente voortaan zijn eigen VVV-website met lokale bezoekersinformatie.

De negen nieuwe websites zijn in lijn met de online informatievoorziening van Amersfoort en Utrecht en maken gebruik van het platform van de provincie Utrecht, zodat informatie eenvoudig kan worden geïntegreerd en uitgewisseld. Om ook landelijk zichtbaar te zijn, wordt ook de landelijke database van VVV Nederland ontsloten.

VOOR HERSFTVAKANTIE ONLINE
“Met een jaarlijkse toegevoegde waarde van 325 miljoen euro en werkgelegenheid voor zo’n 20.000 mensen zijn recreatie en toerisme ontzettend belangrijk voor de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei”, zegt directeur Michiel van der Schaaf van RBT Heuvelrug en Vallei. “Omdat we weten dat in de herfstvakantie weer duizenden mensen naar ons gebied zullen komen, zijn we dus ontzettend blij dat het is gelukt om samen met de gemeentes en ruim 80 andere partners de nieuwe websites nog voor de herfstvakantie gereed te hebben. Zo kunnen we samen beter inspelen op de wensen van onze bezoekers, die verwachten dat informatie geïntegreerd en vanuit de bezoeker benaderd wordt aangeboden. Deze nieuwe aanpak maakt in één keer een einde aan de versplintering die er voorheen steeds was. “

MET ONDERNEMERS WERKEN AAN ECONOMISCHE IMPULS
De periode tot het nieuwe toeristisch seizoen (dat traditioneel van start gaat met Pasen – red.) wordt benut om meer ondernemers te betrekken. “De basis en gebruikersvriendelijkheid zijn goed, vanuit een breed platform willen we verdere stappen zetten”, zegt online marketeer Casper Paulich van het RBT.  “Daarom houden we in alle gemeentes van ons werkgebied de komende maanden een brainstormavond, waarin we samen met ondernemers en andere belanghebbenden de inhoud van de site verder verbeteren. We maken dan ook een aanzet om vanuit een breed platform met concrete initiatieven de lokale economie nieuwe impulsen te geven.”

De nieuwe websites van de Utrechtse Heuvelrug & de Gelderse Vallei zijn te vinden op www.OpdeHeuvelrug.nl.

OVER RBT HEUVELRUG & VALLEI
Vanaf 1 april 2015 is het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei de centrale marketing- en promotieorganisatie voor zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei, te weten Renswoude, Rhenen, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist. De nieuwe organisatie is hiermee de aanjager van een actieve toeristisch-recreatieve bedrijfstak met een toegevoegde waarde van 325 miljoen euro per jaar en werkgelegenheid voor 20.00 mensen, die bovendien een flinke bijdrage levert aan het voorzieningenniveau en de leefbaarheid in het gebied. RBT Heuvelrug & Vallei vervult hierin een initiërende, coördinerende en faciliterende rol en zet waar mogelijk voor de binnenlandse toeristische markt het VVV-merk in.