Geplaatst door Salesforce

Salesforce kondigt Internet of Things Cloud aan

Utrecht, 16 september 2015 – Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en ’s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert Salesforce IoT Cloud. Dankzij Thunder, een ondersteunend platform dat real-time data in kaart brengt, verbindt IoT Cloud miljarden apparaten met alle cloud-onderdelen van Salesforce.

Naar verwachting zijn er in 2020 ruim 75 miljard verbonden apparaten, die een enorme hoeveelheid data voortbrengen. Deze ontwikkeling biedt organisaties volop kansen, als ze de data verkregen via het Internet of Things slim inzetten. In een rapport uit juni van dit jaar schat onderzoeksbureau McKinsey Global Institute dat IoT-applicaties in 2025 een bijdrage van 11,1 biljoen dollar aan de economie zullen leveren. Veel bedrijven weten echter niet hoe ze deze grote hoeveelheden data economisch kunnen benutten.
image006.jpg
Luisteren naar verbonden apparaten
Met Salesforce IoT Cloud kunnen bedrijven IoT-data verbinden met andere klantinformatie. Deze gegevens krijgen zo meer context en er kan bovendien direct actie op worden ondernomen. Salesforce Thunder, het ondersteunende platform, kan als het ware ‘luisteren’ naar alle verbonden apparaten en zo miljarden gebeurtenissen en handelingen per dag registreren. ‘Salesforce verandert het Internet of Things (IoT) in het Internet of Customers,’ stelt Marc Benioff, CEO van Salesforce . ‘De nieuwe IoT Cloud stelt bedrijven in staat om real-time, proactieve een-op-een acties uit te voeren op het gebied van sales, service en marketing. Bedrijven worden zo nog relevanter voor de klant.’

Belangrijke innovaties
Drie belangrijke innovaties van IoT Cloud zijn:

·         IoT Cloud verbindt alles met andere Salesforce Cloud-onderdelen: het verzamelt niet alleen data vanuit websites en social media, maar ook vanuit smartphones, wearables, windmolens, fabrieksturbines en andere apparaten. Door die miljarden real-time gebeurtenissen te verbinden met de bijbehorende digitale content en Salesforce, krijgen bedrijven een nog completer beeld van hun klanten.
·         Real-time relevantie: met IoT Cloud kunnen gebruikers via intuïtieve, point and click tools vaste regels instellen, die bij een bepaalde gebeurtenis automatisch een specifieke actie binnen Salesforce in gang zetten. Een winkelier kan bijvoorbeeld tijdens de uitverkoop via beacons direct aanbiedingen versturen aan klanten in de winkel op basis van lopende loyaliteitsprogramma’s of het aantal producten in voorraad.
·         Proactief één-op-één klantcontact: omdat IoT Cloud naadloos samenwerkt met andere services op het Salesforce Customer Success Platform,  biedt IoT nieuwe inzichten op basis waarvan bedrijven real-time een-op-een gepersonaliseerde acties uit kunnen voeren. Een thermostaatleverancier kan bijvoorbeeld klanten proactief adviseren hoe ze binnen hun vooraf ingestelde budget hun thermostaat slim kunnen gebruiken, aan de hand van data afkomstig van weersvoorspellingen, sensoren en temperatuurinstellingen.

##

Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm –  een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.