Industry Wire

Geplaatst door IDTV

Ouderen krijgen eigen YouTube kanaal

Vanaf vandaag start het YouTube kanaal “Oudjes”, het eerste kanaal geheel gepresenteerd door ouderen. Het is het eerste digitale format dat voortvloeit uit de samenwerking tussen IDTV en Hot Pepper, die in januari hun samenwerking op digitaal vlak aankondigden.

Oudjes is een format waar ouderen van 65 jaar en ouder inhaken op de dingen van nu. Ze reageren op de nieuwste videoclips, waaronder die van Nicki Minaj, unboxen de modernste dingen en doen challenges die de huidige YouTube generatie ook uitvoeren, zoals de Chubby Bunny Challenge.

“De onderwerpen die behandeld worden heb je wellicht af en toe al eens voorbij zien komen, alleen worden deze onderwerpen door dezelfde generatie behandeld. Wij willen de mening van de generatie met de meeste ervaring vangen, in de setting van de huidige YouTube generatie.” aldus Romario van ’t Land, eigenaar Hot Pepper.

“Bij IDTV zijn we erg trots op dit nieuwe YouTube kanaal. We willen naast televisie en evenementen ook de online doelgroep bereiken en dat doen we hiermee.”; aldus Suzanne Pronk, Manager Digital IDTV.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht