Master Digital Design wordt versterkt met Bert Hagendoorn

De toonaangevende internationale Master Digital Design, het samenwerkingsverband van negen digitale bureaus met de Hogeschool van Amsterdam (HvA), is het tweede leerjaar voortvarend gestart. Er waren bijna 200 aanmeldingen en de organisatie werd uitgebreid, waaronder met Bert Hagendoorn als nieuwe Partner Manager.
Het aantal aanmeldingen was enorm: uit de honderden kandidaten werden na een strenge selectie slechts 24 studenten toegelaten, de allerbeste talenten uit 11 verschillende landen.
Samenwerking partners
Het team achter de Master werd eerder al versterkt met Cíntia Taylor als content manager en is nu aangevuld met Bert Hagendoorn. Hij is specialist in positionering van creatieve bedrijven, zit achter initiatieven zoals Dutch Digital Design en was ook betrokken bij het opzetten van deze opleiding. Als Partner Manager maakt hij zich hard voor de optimalisatie van de samenwerking tussen de partners en de opleiding en het aanbrengen van projecten van partners.
Bert Hagendoorn: “Geweldig om de schouders te kunnen zetten onder het samenwerkingsverband achter deze belangrijke voedingsbodem van digital design talent. Een rol die perfect bij me past en prima te combineren is naast mijn bestaande business. We gaan het succes van de Master verder uitrollen.”
Multidisciplinaire teams
Partners kunnen designuitdagingen aandragen, waarna multidisciplinaire teams met de vraagstukken aan de slag gaan. Toptalenten op gebied van design, UX en UI, proces, research en techniek werken aan innovatieve benaderingen en oplossingen. Op dit moment wordt gewerkt aan projecten van partners VodafoneZiggo, Wereld Natuur Fonds (WWF), Informaat, ANWB en ook Philips Design en Gemeente Amsterdam, die zich onlangs ook aanslooten als partner.
Internationaal aanzien
De Master Digital Design is niet alleen uniek in Nederland, maar heeft ook internationaal aanzien – zowel op het gebied van het curriculum, de partners, de strenge selectie als op het gebied van de kwaliteit van de talenten. Uiteindelijk wordt in een uniek breed samenwerkingsverband gewerkt aan de toekomst van de nieuwe generatie leading internationale digitale ontwerpers.
Ben Schouten, scientific director van de opleiding, zegt: “Bert is ideaal geknipt voor deze functie. Hij kent de ontwerppraktijk als geen ander en draagt door zijn expertise bij aan de internationale ambities van de Master.”
De founding partners van de opleiding zijn naast de HvA de bureaus ACHTUNG! mcgarrybowen, BBDO Amsterdam, DDB & Tribal Amsterdam, Dept, Fabrique, MediaMonks, Mirabeau, Momkai en Woedend!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.