Deel dit artikel
-

[Video] Sponsoren nog huiverig voor sport 2.0

Gijsbrecht Brouwer, expert op het gebied van nieuwe media en sport, merkt op dat sponsoren en grote sportbonden nog de kat uit de boom kijken als het gaat om sport 2.0. “Ze zetten nog steeds liever een bord langs de kant van het sportveld.”

"Sport 2.0 is meer dan twitteren." Volgens Brouwer gaat het er om dat je niet alleen offline te zien bent. Hij geeft aan dat de meeste sponsoren al blij zijn wanneer hun naam op een shirt prijkt bij de spelers van de gesponsorde club.

"De grote sportbonden kijken de kat nog uit de boom", aldus Brouwer. Voorlopers noemt Brouwer ook, bijvoorbeeld de KNVB en Roda JC. En bij de sponsors Unilever en Rabobank.

Gijsbregt Brouwer is geïnterviewd door Hans Voorn van JAAP.nl.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Martijn Groeneweg

Vergeet niet de case van de KNLTB, http://www.jiba-afhangbord.nl. Ruim 400 verenigingen, die goed zijn voor ruim de helft van de KNLTB leden maken gebruik van dit concept, waarvan de uitgangspunten (naar ik verwacht) exact dezelfde zijn als die van Teamlink. Belangrijk uitgangspunt is dat de sportbeleving van sporters op verenigingsniveau is en sporters dus vrijwel niets hebben met http://www.sportbondxyz.nl, maar met http://www.mijnvereniging.nl. Door online services te bieden als afhangen (=baan reserveren), verenigingswebsite, bardienstplanner en e-mail module heeft de KNLTB (de tennisbondbond) enerzijds een ongelooflijk bereik voor haar sponsoren en ongekende mogelijkheden voor haar eigen communicatie over bijvoorbeeld het voorkomen van blessures.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond