ClickDistrict verandert naam in 161MEDIA

Technologiebedrijf ClickDistrict verandert vandaag zijn naam in 161MEDIA. De nieuwe naam moet een breder werkterrein weergeven dan alleen klikbare grafische reclame-uitingen.
Onder de nieuwe vlag wil het bedrijf uit Amsterdam zich ook duidelijker neerzetten op de internationale kaart. Het doel: Europees marktleider worden met programmatic buying en automated trading.
De kersverse algemeen directeur Arno Schäfer: “De naam ClickDistrict beperkte ons daarbij teveel tot clicks. Naast display en video bieden we ook oplossingen op gebied van mobile en social media. We leveren daarmee alle vormen van digitale media, zoals per vandaag in de nieuwe naam 161MEDIA wordt weergegeven.“
ClickDistrict was al langer actief met zijn zelfontwikkelde Platform161, een zogeheten ‘demand side platform’. Dat is een reclameplatform dat aanbod van adverteerders clustert richting adverteerders. Zijn stoppen hun digitale reclame-uitingen daarin, vertellen aan welk publiek ze dat willen tonen en bieden bij uitgevers, geautomatiseerd en real time, op de beste beschikbare posities. De hoogste bieder wint.
De DSP Platform161 blijft actief en staat onder leiding van Marco Kloots. Hij richtte in 2007 ClickDistrict op met Arnoud van Leeuwen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond