Deel dit artikel
-

Twitter piekt niet tijdens tv-reclames

De reclameblokken op tv zijn niet de momenten dat Twitteraars extra geen kletsen. Sterker nog: ze versturen zeventig procent hun berichten tijdens de reguliere uitzending.

Dat blijkt uit Amerikaanse onderzoek van Nielsen. Dat stelde zich de vraag wanneer Twitteraars nu precies hun toestel pakken om te kletsen tijdens het tv-kijken. Vaak wordt aangenomen dat dat tijdens de reclameblokken is, maar dat blijkt niet het geval.

‘Slechts’ dertig procent van de berichten wordt verzonden tijdens de commercials. Het kan wel zo zijn dat de ‘tweetdichtheid’ per seconde hoger ligt tijdens de reclame. Maar dat heeft Nielsen niet onderzocht.

Wel interessant is dat hoe meer reclame er in een programma zit, hoe meer er tijdens de commercials wordt getwitterd.

Foto: Garrett Heath (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Paul Haarman

Vaak wordt een verkeerd beeld geschetst van reclame, alsof mensen een hekel er aan hebben. Er komt nog een tijd dat je een TV abonnement kunt afsluiten waarbij alle programma’s automatisch doorgespoeld worden zodat alleen de reclameblokken overblijven. Goed idee?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond