NS kiest Yune als nieuw social media bureau

Na een zorgvuldig aanbestedingsproces heeft NS haar social media account gegund aan
Yune.
Yune wordt verantwoordelijk voor de social strategie, content en campagnedoorvertalingen
richting reizigers, nationaal en internationaal, en de social media-inzet vanuit NS
arbeidsmarktcommunicatie. Het bureau volgt hiermee Johnny Wonder op.
Ivo Steffens, Directeur Commercie NS: “Wij zijn hard bezig ons te ontwikkelen tot een breed
mobiliteitsbedrijf dat Nederland voor iedereen bereikbaar houdt. We willen onze reizigers
gemakkelijke, flexibele en comfortabele deur-tot-deur reizen bieden. Daarbij willen we
steeds meer datagedreven werken en keuzes onderbouwen aan de hand van onderzoek en
inzichten. Met de samenwerking met Yune verwachten wij hier verder stappen in te zetten
en te vertalen naar onze social mediakanalen.”
Thijs Jaski, Managing Partner Yune, voegt toe: “In juni zijn we live gegaan met onze
herpositionering, waarin we consumentengedrag en -data een sturende rol laten zijn in hoe
we merken bedienen. We zijn dan ook zeer verheugd dat we een iconisch merk als NS
hebben overtuigd van ons gedachtengoed en kijken uit naar een fantastische
samenwerking. Flexibele mobiliteit is meer dan ooit een relevant onderwerp en we kijken
ernaar uit mensen via social te inspireren dat NS je helpt meer uit vandaag te halen.”
De organisaties maken bekend dat de komende tijd de samenwerking verder wordt
vormgegeven, waarna de nieuwe strategie en content voor social media worden uitgerold.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.