Industry Wire

Geplaatst door Dept

Dept benoemt Jerry Buhlmann tot Non-Executive Chairman

AMSTERDAM, 7 April 2022: Dept kondigt vandaag aan dat Jerry Buhlmann is toegetreden als non-executive chairman. Buhlmann brengt meer dan 40 jaar ervaring binnen de media-, marketing- en reclamesector met zich mee en zal in nauwe samenwerking met Dept’s CEO, Dimi Albers, en de rest van de raad van bestuur, de aanhoudende groei en wereldwijde uitbreiding van de agency gaan ondersteunen.

“De snelle groei van de digitale economie en de bijbehorende veranderingen hebben een grote impact op ons dagelijks leven, voor zowel voor merken als consumenten”, zegt Buhlmann. “Dept is een snelgroeiende agency met van nature een focus op zowel technologie als marketing, en is hierdoor in staat om grensverleggend werk te creëren voor merken met wereldwijde ambities.”

Jerry werd in 2010 benoemd tot CEO van Aegis Group PLC. Na de fusie met Dentsu Inc, werd hij CEO van Dentsu Aegis Network in 2013. Hij bleef in deze rol tot 2018. In deze periode verdubbelde de omzet. Meer dan 60% van deze omzet was afkomstig uit digitale diensten. Jerry is momenteel voorzitter van Croud Ltd, een door private equity gefinancierd digital agency, en voorzitter van Hybrid, een digitale marketing specialist voor het hoger onderwijs. Hij is hij onafhankelijk directeur van Inchcape PLC en eveneens directeur van Tulchan Ltd, onderdeel van Serviceplan Group en een senior adviseur van OC&C. Daarnaast is hij angel investor en adviseur van bedrijven in de digitale marketing en e-commerce sector.

“Jerry is een gerespecteerd leider die begrijpt hoe belangrijk digital experiences zijn voor merken”, aldus Albers. “Zijn kennis en ervaring zijn enorm waardevol als het gaat om het voortzetten van onze wereldwijde groei, zeker omdat we de agility, flexibiliteit en het persoonlijke contact van een boutique agency willen behouden. Daarbij is hij gewoon een heel sympathiek en nuchter persoon en kijk ik er echt naar uit om nauw samen te werken en te leren van een van de beste mensen binnen de industrie.”

Dept, opgericht in Amsterdam in 2015, is een pionier op het gebied van technologie en marketing en helpt al jaren merken voorop te blijven lopen. Het agency heeft in de afgelopen jaren een snelle wereldwijde groei doorgemaakt, van 150 mensen in Nederland tot meer dan 2.500 mensen in 30 kantoren op vijf continenten. Dept werkt samen met merken als Google, Meta, Diageo, Samsung, eBay, Amazon, Patagonia, ASOS, Philips, KFC, en meer. In de afgelopen twaalf maanden hebben zes nieuwe agencies zich bij Dept aangesloten. Hieronder vallen data science en software engineering agency Raybeam, digital marketing agency Feed, en recentelijk creative studio Hello Monday. Dept kondigde onlangs ook de eerste activiteiten in Azië-Pacific aan, onder leiding van voormalig Havas Group CEO Vishnu Mohan.

Over Dept

Dept is een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Dept’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht