Let’s chat: merken kunnen nu gebruikmaken van Twitter Spaces

Mensen komen naar Twitter om deel te nemen aan het publieke gesprek, en het is essentieel voor merken om deel te nemen en authentieke verbindingen met hun publiek op te bouwen.
Bij Twitter zijn we altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe en veilige manieren voor merken en publiek om contact te maken. Neem bijvoorbeeld Twitter Spaces: een nieuwe manier om live audiogesprekken te voeren met de diepte en kracht die alleen de menselijke stem kan brengen. Het is open, authentiek en in het moment.
Wat is Twitter Spaces?
Twitter lanceerde vorig jaar Spaces en introduceerde daarmee een geheel nieuwe manier om te communiceren en stemgeluid te versterken. Twitter is hiermee de plek waar mensen samen real-time audio gesprekken kunnen voeren.
Je hebt Spaces misschien al zien opduiken op je tijdlijn, van geïmproviseerde gesprekken over de laatste aflevering van Expeditie Robinson, mooiste voetbalwedstrijden of chats met bekende Nederlanders.
Hoe werkt het? Je kunt een Space starten vanuit je Tweet Compose scherm. Hosts kunnen op elk moment sprekers beheren en co-hosts toevoegen. Spaces zijn openbaar en gemakkelijk in de toegang. Elke Space heeft een openbare link die een host of luisteraar in een Tweet kan zetten, of kan delen via Direct Message. Live Spaces met een spreker of host die iemand volgt, verschijnen paars gemarkeerd bovenaan hun tijdlijn.
Hoe kunnen merken Twitter Spaces gebruiken?
Twitter Spaces creëert nieuwe mogelijkheden voor merken en uitgevers om in contact te komen met hun publiek. Het is snel uitgegroeid tot een hoeksteen van veel Twitter marketingstrategieën.
Op Twitter accepteren mensen niet alleen merken – ze verwachten ook van hen te horen. Mensen praten over merken op Twitter, en 8 van de 10 mensen op Twitter volgen merken. En Twittergesprek leidt tot resultaten voor merken: ons onderzoek toont aan dat slechts een stijging van 10% in conversatie heeft geleid tot een stijging van 3% in verkoopvolume.
Als merk kun je op verschillende manieren deelnemen: als moderator, die het gesprek direct leidt; als facilitator, die de Space in beheert en samenwerkt met verschillende talenten of makers; of als sponsor, die zich aansluit bij een gesprek van een professionele contentmaker via Twitter Amplify met merkintegratie.
Creëren van buzz rond een merk moment of lancering
Lanceer je een nieuwe film, muziek of product, of wil je gewoon wat nieuws delen? Gebruik Spaces om momentum te creëren, je bereik te vergroten, de stem van je merk te laten horen en op een persoonlijk niveau met je fans of klanten te spreken.
Maak contact tijdens culturele momenten & evenementen
Voor veel sport- en entertainment merken die al doorgewinterde zenders zijn, is Spaces een nieuwe kans om hun bereik onder verschillende doelgroepen uit te breiden in een nieuwe, sociale omgeving.
Verhoog je eigen gedachteleiders
Met Spaces kun je jouw publiek inzicht geven in de manier waarop uw merk leiders denken, voelen en praten.
Diverse stemmen machtigen
Geef de microfoon door aan makers, beïnvloeders, activisten en opvoeders die de vertegenwoordiging, culturele vaardigheid en rechtvaardigheid hebben om zinvolle gesprekken over inclusie en diversiteit te voeren.
En last but not least… plezier!
Een geweldig aspect van Spaces is het gevoel van plezier en de ongeëvenaarde toegang die het kan bieden. Laat de persoonlijkheid van je merk zien en deel wat vreugde met je publiek – je weet nooit waar het gesprek zou kunnen eindigen.
Achter elke grote Space zit een plan
Hier zijn wat tips voor het plannen, promoten en uitvoeren van een succesvolle Space.
Het promoten van een Space is essentieel om het juiste publiek te bereiken:
Spaces plannen: Spaces kunnen tot 14 dagen van tevoren worden gepland, en mensen kunnen een herinnering instellen, pushmeldingen ontvangen en nog veel meer.
Teasen & Promoten: Tweet over een geplande Space met een video of visual met de details en onderwerpen van het evenement. Als er talent bij betrokken is, zorg er dan voor dat zij er ook over tweeten.
Ga live: Herinner volgers eraan dat de Space live is door de link te Tweeten.
Doorgaan met Tweeten: Terwijl je in de Space bent, klik je op het share menu om te delen via DM, Tweet card, of het kopiëren van de link.
Stel van tevoren een discussiegids op:
Bereid onderwerpen voor: Hoewel Spaces een informeel forum zijn, is het zaak van tevoren discussiethema’s en berichten voor te bereiden, om ervoor te zorgen dat het gesprek door blijft gaan.
Deel de microfoon: Als de grootte van de Space het toelaat, probeer dan anderen erbij te betrekken door iedereen aan het woord te laten. Luisteraars kunnen hun hand opsteken om het woord te vragen of beter nog, sprekers kunnen van tevoren worden geselecteerd om ervoor te zorgen dat het gesprek goed zal verlopen.
Breng verschillende perspectieven: Elk merk dat een Space organiseert, heeft de kans om een interessante stem naar voren te brengen. Of het nu een superfan of een onverwachte expert is, de beste gesprekken hebben verschillende perspectieven.
Krijg de Timeline aan de praat – blijf Tweeten over de inhoud in en rond de Space om het meeste uit het evenement te halen:
Deel het laatste nieuws: Spaces is de perfecte plek om nieuws te delen met je superfans.
Biedt exclusives aan: Biedt exclusieve inhoud of aanbiedingen aan degenen die afstemmen als beloning voor het luisteren.
Live Tweet: Voor degenen die misschien niet luisteren maar toch willen zien wat er gebeurt, kunt u live Tweeten tijdens de Space om het gesprek gaande te houden.
Is Twitter Spaces veilig voor mijn merk?
Het zorgen dat mensen zich veilig voelen, is een belangrijk onderdeel van het ondersteunen van gezonde gesprekken. Wanneer u een Space host, bepaalt u wie kan spreken en wanneer. Indien nodig kun je deelnemers dempen, verwijderen, rapporteren of blokkeren. Hosts kunnen alle vastgepinde Tweets in hun Space verwijderen, en Sprekers kunnen hun eigen gedeelde Tweets verwijderen. Deze functies zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat de gesprek dynamisch is en het merk veilig blijft.
Wilt u meer weten? Het Twitter Help Centre biedt een diepgaande gids.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.