Industry Wire

Geplaatst door Bang & Olufsen

BANG & OLUFSEN LANCEERT DE CAMPAGNE ‘SEE YOURSELF IN SOUND’

29 juni 2023 – See Yourself In Sound. Vandaag lanceert Bang & Olufsen haar nieuwste merkcampagne. Zoals de naam al doet vermoeden, brengt deze campagne de nieuwe merkrichting van Bang & Olufsen door de muzieksmaak van de luisteraar tot leven te brengen in de vorm van interactieve avatars die volledig uniek zijn voor elke persoon.

Bang & Olufsen Chief Marketing Officer Kamel Ouadi legt uit waarom See Yourself in Sound de volgende stap is voor Bang & Olufsen in de wereld van muziek. “Onze producten worden al bijna een eeuw beschouwd als de beste manier om muziek te beluisteren – iets waar we erg trots op zijn. In een wereld waarin digitale interactie, creativiteit en ontdekking centraal staan, was het voor mij essentieel dat Bang & Olufsen een ruimte creëert waar onze community hun passie voor muziek kan visualiseren, naast het proces van muziek samenstellen, beluisteren en ervan genieten”, zegt hij.

“We zijn altijd al een merk geweest dat opkomt voor zelfexpressie en identiteit, door ontwerpen te creëren die vooruitstrevend zijn en de norm uitdagen, zodat onze community van muziek kan genieten door middel van iets dat de zintuigen verrukt en intrigeert. Deze campagne is een prachtige belichaming van ons merk, dat zowel online als in onze winkels tot uiting zal komen, zodat onze klanten en fans ervan kunnen genieten”, vervolgt Ouadi.

Bang & Olufsen’s creatief directeur Paul Collins legt uit waarom See Yourself in Sound tot leven kwam: “Muziek is niet iets waar we alleen maar naar luisteren, het is iets wat we voelen. Het drukt uit wie we zijn en met wie we ons verbinden. Het gevoel om naar muziek te luisteren waar waar je echt van houdt, kan je meevoeren naar een andere wereld en we wilden die wereld visualiseren met See Yourself in Sound” legt Collins uit. Hij vervolgt “muziek is een universele taal die iedereen spreekt, maar muziek is ook iets unieks voor elke luisteraar en is altijd al een manier geweest om je identiteit te creëren… het kruispunt waar gemeenschap en verbinding samenkomt met individuele expressie en creativiteit is iets wat we willen we eren met dit project”.

Een eeuw van muziek en expressie
Sinds de oprichting in 1925 is Bang & Olufsen toonaangevend op het gebied van audiotechnologie en een merk dat door muziekliefhebbers over de hele wereld wordt gewaardeerd.

Een erfgoed en geschiedenis gebouwd op dingen anders doen stonden centraal bij het ontwikkelen van deze campagne. Deze campagne ontwikkelde een concept voor een nieuwe visuele identiteit die die het verleden van Bang & Olufsen eer aandoet en tegelijkertijd de weg vrijmaakt voor de toekomst. Met een idee dat het merk in een nieuwe richting duwt, en het finetunen tot een campagne voor sociale en fysieke activiteiten was de taak die Bang & Olufsen van het creatieve team van Bang & Olufsen en bureaupartner Hello Monday/ DEPT®.

“De afgelopen jaren is het landschap voor avatars en hyperrealityvormen gegroeid en het werk in de digitale ruimte wordt alleen maar meer. We werkten nauw samen met Bang & Olufsen om iets te ontwerpen dat niet alleen uniek was voor elke deelnemer aan de campagne, maar ook iets dat uniek aanvoelde in de huidige wereld van avatars”, zegt Anders Jessen, medeoprichter van Hello Monday/ DEPT®.

Creëer uw eigen persoonlijke avatar
Bang & Olufsen nodigt gebruikers uit om deel te nemen aan de See Yourself in Sound door een speciaal ontworpen website te bezoeken (senses.bang-olufsen.com), waar ze hun Spotify-account* kunnen koppelen om een op maat gemaakte, 3D avatar die gedeeld kan worden. *Deelnemers zonder Spotify-account kunnen een korte vragenlijst invullen op de See Yourself in Sound website. op de See Yourself in Sound-website om toegang te krijgen tot hun avatar op maat. Aan de hand van de antwoorden op de vragenlijst of de luistergeschiedenis van elke Spotify-account van elke deelnemer genereert de site een resultaat dat rekening houdt met Stemming, Energie en Groove, waarbij een unieke avatar in volle beweging wordt gepresenteerd, die overeenkomt met de muzieksmaak van de gebruiker. Deze avatar kan vervolgens in beweging worden gedownload en gedeeld op een groot aantal sociale mediaplatforms.

Door toegang te krijgen tot de luistergeschiedenis van een gebruiker via Spotify kan het hyperpersonalisatie-element van See Yourself in Sound gebruikt worden element van See Yourself in Sound tot leven komen. Wanneer bij het verwerken van de gegevens zal de website individuele favoriete nummers, albums en afspeellijsten om het lichaam, de ledematen en accessoires (en meer) van elke avatar te creëren wat betekent dat er geen twee hetzelfde uit zullen zien.

De campagne activeren
Yourself in Sound.Director Paul Collins zijn beiden beschikbaar voor een interview over See Bang & Olufsen’s Chief Marketing Officer Kamel Ouadi en Creative Bang & Olufsen’s community uit voor persoonlijke interactie.universum verschijnt tegelijkertijd in winkels over de hele wereld en nodigt Denemarken – juni 2023 wereldwijde influencer marketingcampagne. De See Yourself in Sound-visual vanaf vandaag geactiveerd op eigen sociale mediakanalen. De See Yourself in Sound-visual Denemarken – juni 2023 universum verschijnt tegelijkertijd in winkels over de hele wereld en nodigt Bang & Olufsen’s community uit voor persoonlijke interactie.

Bang & Olufsen’s Chief Marketing Officer Kamel Ouadi en Creative Director Paul Collins zijn beiden beschikbaar voor een interview over See Yourself in Sound.

OVER BANG & OLUFSEN
Bang & Olufsen is een luxueus audiomerk dat in 1925 in Struer (Denemarken) werd opgericht door Peter Bang en Svend Olufsen. Hun toewijding en visie vormen nog steeds de basis van het bedrijf. Al bijna een eeuw lang verlegt Bang & Olufsen de grenzen van de audiotechnologie en staat het bedrijf nog steeds aan de top wat betreft akoestische innovatie.

Ook vandaag de dag wordt elk Bang & Olufsen-product gekenmerkt door de unieke combinatie van een prachtig geluid, een tijdloos design en ongeëvenaard vakmanschap. De innovatieve en vooruitstrevende producten van Bang & Olufsen worden wereldwijd verkocht in Bang & Olufsen-winkels, op bang-olufsen.com en in geselecteerde detailhandelszaken. De onderneming heeft circa 900 medewerkers in dienst en is actief op meer dan 70 markten. De aandelen van Bang & Olufsen staan genoteerd aan de NASDAQ Copenhagen A/S.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht