-

De anatomie van de landingspagina (infographic)

Voor het converteren van bezoekers naar klanten is een ding essentieel: de landingspagina. Hoe meer je er van hebt, hoe beter. Volgens HubSpot levert een uitbreiding van tien tot vijftien landingspagina’s 55 procent meer conversie op. Maar met een landingspagina alleen ben je er nog niet. Een goede kop is belangrijk, net als een invulformulier en aantrekkelijke visuals. En vergeet het resultaat niet te testen. Alles over de anatomie van een ladingspagina.

The-Anatomy-Of-A-Landing-Page_jpg

Deel dit bericht

3 Reacties

dem

Hoi Egbert, daar deel je zowaar een mooi en eenvoudig startpunt voor degenen die een start willen maken met landingspagina’s! Het artikel creert bij mij (en mogelijk andere website eigenaars) de volgende vragen: is het ontwikkelen van landingspagina’s en het doortesten van landingpagina’s ook mogelijk zonder tussenkomst van designers en coders. Dit vraag ik omdat ik benieuwd ben of dit ook weggelegd is voor de kleine ondernemer. Er is natuurlijk een groot verschil tussen alles van scratch opbouwen en een zzp’er inhuren voor een paar uur om het werkend te krijgen.

Egbert van Keulen

Hoi Dem,

Het hangt natuurlijk af van je technische vaardigheden maar naar mijn mening moet je de bouw door een expert laten doen. Kleine ondernemers kunnen daarna wel zelf meten,bijhouden en optimaliseren.

Ik weet uit ervaring dat een zzp’er dit voor niet al te veel kan bouwen, dus ook voor kleine ondernemers is dit zeer wel mogelijk. Maar ook hier gata de kost voor de baat.

Veel succes.

Egbert

dem

Bedankt voor je antwoord. Ik ben er inmiddels mee aan de slag gegaan! Indien mogelijk, zou ik je graag nog eenmalig om advies vragen. Zijn er bepaalde landingspagina’s die bovenstaande erg goed uitvoeren en wat jouw betreft goede voorbeelden zijn van bovenstaande anatomie? Mijn dank is groot! Ter achtergrond informatie: ik heb mij de laatste jaren met name beziggehouden met het aanleveren van SEA verkeer voor clienten, maar wil ook een betere opvolging na de klik creeren, want de conversie op een pagina is uiteindelijk toch de plek waar het naar mijn inziens voornamelijk gebeurd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond