-

Sociale media en B2B: welk platform?

Adverteren op sociale media blijft interessant voor zowel B2C als B2B marketeers, maar de aanpak verschilt enorm, schrijft Daniel Newman bij Forbes. De komst van slechts enkele nieuwe klanten betekent al miljoenen euro’s aan extra omzet. Wat is het beste platform?

B2B marketeers zijn nog meer dan consumentenmerken geïnteresseerd in gerichte campagnes, alleen kunnen zij niet zomaar elk product aan iedereen verkopen. Daarnaast is de (aan)koopcyclus verschillend. Met andere woorden: B2B marketing blijft een flinke uitdaging.

Al enige tijden hebben B2B marketeers sociale media ontdekt om te adverteren of om informatie aan te bieden. LinkedIn blijft daarin het belangrijkste medium. 94 procent van de B2B marketeers gebruikt nog altijd LinkedIn, volgens het B2B Content Marketing 2015 Benchmark rapport. Marketeers zien ook de meeste resultaten op dit platform.

Toch blijkt studie van Eccolo Media aan te tonen dat Facebook LinkedIn heeft ingehaald als het gaat om bruikbare content. 34 procent van de marketeers geeft aan dat zij nuttige informatie op Facebook vinden, versus 32 procent voor LinkedIn.

Newman blijft echter LinkedIn adviseren simpelweg omdat zich hier de juiste klanten bevinden en er meer focus is. Twitter en Facebook hebben immers ook content die afleidt. Nuttig is Sponsored Update, de native ad optie van LinkedIn.

Het budget bij LinkedIn wordt ook beter besteed. Bij Twitter betaal je voor iedere interactie naar aanleiding van een betaalde tweet. LinkedIn doet dat niet. Dat neemt overigens niet weg dat je niet de andere sociale media kunt uitproberen. Het gaat er immers om dat je zoveel mogelijk de juiste doelgroep vindt.

Social-media-voor-B2B-do-or-don’t-infographic

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond