More artikelen

Mobiele scanapplicatie voor Bol.com gelanceerd

Een nieuwe applicatie van Scantastic legt een koppeling met Bol.com. Hierdoor kunnen boekenliefhebbers in bakstenen winkels via een simpele scan met de mobiel kijken waar ze het het meeste voordeel kunnen behalen.

Omzet Bol.com over de kwart miljard euro

Bol.com zag de omzet afgelopen jaar met 20 procent stijgen tot 268 miljoen euro. Komend jaar richt de winkel zich op verdere verbetering van de winkelbeleving.

Bol.com: 63.000 eboeken verkocht in 2009

De verkoop van eboeken en bijbehorende leesapparaten overtreft de verwachtingen van Bol.com. Gemiddeld kochten digitale lezers 4,5 boeken per persoon.

Topmerken wel aanwezig, weinig actief op social media

Van de 100 grootste merken in Nederland zijn er 65 niet aanwezig op de sociale netwerken. Van de 35 merken die wel aanwezig zijn, is er weinig sprake van activiteit. Bol.com, Rabobank en ANWB staan in de top 3 van meest actieve merken op dit gebied. Onder meer Arke, Fortis Bank en Hema zijn afwezig op de bekende sociale netwerken.

Bol.com: vier boeken per ereader

Bol.com denkt dat het voor het einde van 2009 meer dan 10.000 ebook readers verkoopt. In de afgelopen maanden kochten digitale lezers gemiddeld vier boeken per persoon.

Traditionele retailbedrijven veroveren webwinkeltop

De klassieke retailbedrijven verwerven een steeds sterkere positie als webwinkel. Naast de pure online spelers als Wehkamp en Bol.com, prijken bedrijven als Albert Heijn, HEMA en Kruidvat in de top 100 van Nederlandse webwinkels.

Ook kranten en tijdschriften op ereader Bol.com

Bol.com voert gesprekken met makers van kranten en tijdschriften om hun uitgaves beschikbaar te maken op de nieuwe ereader.

Bol opent downloadwinkel met tienduizenden ebooks

Bol.com voegt digitale boeken toe aan het assortiment. De nieuwe afdeling van de online mediawinkel opent met tienduizenden digitale boeken. Om de Nederlanders aan de e-reader te krijgen, werken Sony en Bol.com samen.

Beslist.nl vergelijkt tweedehands boeken

Beslist.nl breidt het vergelijkingsaanbod uit met tweedehands boeken. Onder meer de gebruikte boeken uit de stal van Bol.com, worden door de vergelijkingssite meegenomen.

Bol.com lanceert fotoservice

Bol.com breidt het assortiment uit en heeft een fotoservice gelanceerd. Hiermee kunnen klanten hun eigen fotoalbums of kalenders samenstellen.

Bol.com breidt tweedehandshandel uit naar buitenland

Bezoekers van Bol.com kunnen zelf nu ook Engelse boeken verkopen via de webwinkel. Gebruikte boeken die ze op Bol.com aanbieden, komen schouder aan schouder te staan met dezelfde titels in nieuwstaat.

Bol.com, KLM en Landmacht winnen EMMA

Drie grote spelers zijn uitgeroepen tot de winnaar van de E-mailmarketing Awards (EMMA). Bol.com, KLM en de Landmacht zijn bestempeld als winnaar.

Tv-series integraal bij Bol.com

Bol.com gaat vanaf maandag de eerste afleveringen van vier populaire Amerikaanse televisieseries op zijn site tonen. De mediawinkel hoopt op deze manier de verkoop van DVD’s te stimuleren.

Honderdduizenden kijkers Bol.com ‘Warm Welkom’

De kennismakingsactie van Bol.com, ‘Warm Welkom’ genaamd, raakt een snaar bij nieuwe en bestaande klanten. Honderduizenden nieuwe internetkopers keken de bijna tien minuten durende video uit.

Webwinkels en uitgevers duwen e-boeken de markt in

De Duitse boekverkoper Weltbild brengt er vandaag een op de markt, Amazon.com morgen: leesapparaten voor elektronische boeken. Sommigen zien het als de redding van de krantensector, anderen als het vehikel om de tweedehandsboekhandel om zeep te brengen.