Bol.com breidt distributie e-books uit met wifi-winkel
Mediawebwinkel Bol.com richt zich voortaan ook op e-readers met wifi-mogelijkheden. In de wifi-winkel kunnen klanten met de juiste e-reader via draadloos internet ook e-boeken bestellen.
Mediawebwinkel Bol.com richt zich voortaan ook op e-readers met wifi-mogelijkheden. In de wifi-winkel kunnen klanten met de juiste e-reader via draadloos internet ook e-boeken bestellen.
Onder de winnaars dit jaar bevonden zich dit jaar weinig verrassingen bij de vakprijs voor marketingcommunicatie campagnes. Zo wist Bol.com een prijs binnen te halen en ook de Stanislav-campagne van het Ministerie van Justitie viel weer eens in de prijzen.
Bol.com wil de tweedehands mediamarkt domineren en breidt het tweedehands assortiment uit met film, games en muziek. Het bedrijf denkt gemakken te kunnen bieden die andere advertentieplatformen als bijvoorbeeld Marktplaats niet kunnen bieden. Eerder werden er al tweedehands boeken aan de webwinkel toegevoegd.
Bol.com heeft de Usability Award in de wacht gesleept. Het bedrijf is uitgeroepen tot winnaar van de prijs dankzij een goede navigatie en zoekfunctie. Chatbot Billy van Bol.com kreeg desondanks nog wat kritiek van de jury te verwerken.
Bol.com zet, na een oude WAP-site eindelijk serieus in op mobiel. De nieuwe mobiele winkel laat gebruikers 3,8 miljoen artikelen bekijken, vergelijken en bestellen. “We zien dat ook transacties via mobiel internet steeds populairder worden”, aldus Michel Schaeffer Marketing Director bij Bol.com.
Een nieuwe applicatie van Scantastic legt een koppeling met Bol.com. Hierdoor kunnen boekenliefhebbers in bakstenen winkels via een simpele scan met de mobiel kijken waar ze het het meeste voordeel kunnen behalen.
Bol.com zag de omzet afgelopen jaar met 20 procent stijgen tot 268 miljoen euro. Komend jaar richt de winkel zich op verdere verbetering van de winkelbeleving.
De verkoop van eboeken en bijbehorende leesapparaten overtreft de verwachtingen van Bol.com. Gemiddeld kochten digitale lezers 4,5 boeken per persoon.
Van de 100 grootste merken in Nederland zijn er 65 niet aanwezig op de sociale netwerken. Van de 35 merken die wel aanwezig zijn, is er weinig sprake van activiteit. Bol.com, Rabobank en ANWB staan in de top 3 van meest actieve merken op dit gebied. Onder meer Arke, Fortis Bank en Hema zijn afwezig op de bekende sociale netwerken.
Bol.com denkt dat het voor het einde van 2009 meer dan 10.000 ebook readers verkoopt. In de afgelopen maanden kochten digitale lezers gemiddeld vier boeken per persoon.
De klassieke retailbedrijven verwerven een steeds sterkere positie als webwinkel. Naast de pure online spelers als Wehkamp en Bol.com, prijken bedrijven als Albert Heijn, HEMA en Kruidvat in de top 100 van Nederlandse webwinkels.
Bol.com voert gesprekken met makers van kranten en tijdschriften om hun uitgaves beschikbaar te maken op de nieuwe ereader.
Bol.com voegt digitale boeken toe aan het assortiment. De nieuwe afdeling van de online mediawinkel opent met tienduizenden digitale boeken. Om de Nederlanders aan de e-reader te krijgen, werken Sony en Bol.com samen.
Beslist.nl breidt het vergelijkingsaanbod uit met tweedehands boeken. Onder meer de gebruikte boeken uit de stal van Bol.com, worden door de vergelijkingssite meegenomen.
Bol.com breidt het assortiment uit en heeft een fotoservice gelanceerd. Hiermee kunnen klanten hun eigen fotoalbums of kalenders samenstellen.