Bol.com, KLM en Landmacht winnen EMMA
Drie grote spelers zijn uitgeroepen tot de winnaar van de E-mailmarketing Awards (EMMA). Bol.com, KLM en de Landmacht zijn bestempeld als winnaar.
Drie grote spelers zijn uitgeroepen tot de winnaar van de E-mailmarketing Awards (EMMA). Bol.com, KLM en de Landmacht zijn bestempeld als winnaar.
Bol.com gaat vanaf maandag de eerste afleveringen van vier populaire Amerikaanse televisieseries op zijn site tonen. De mediawinkel hoopt op deze manier de verkoop van DVD’s te stimuleren.
De kennismakingsactie van Bol.com, ‘Warm Welkom’ genaamd, raakt een snaar bij nieuwe en bestaande klanten. Honderduizenden nieuwe internetkopers keken de bijna tien minuten durende video uit.
De Duitse boekverkoper Weltbild brengt er vandaag een op de markt, Amazon.com morgen: leesapparaten voor elektronische boeken. Sommigen zien het als de redding van de krantensector, anderen als het vehikel om de tweedehandsboekhandel om zeep te brengen.
Bol.com is weer terug in Nederlandse handen nu het bedrijf is overgenomen door Cyrte Investments. Directeur Daniël Ropers licht de verkoop toe.
Het investeringsbedrijf Cyrte, opgericht door John de Mol, neemt Nederlands grootste webwinkel, Bol.com, over.
Bol.com is de grote winnaar van de Thuiswinkel Awards. De gedoodverfde winnaar mocht in twee categorieën op de steun van het publiek rekenen en werd uitgeroepen tot ‘overall winnaar’.
Bol.com en Fabchannel gaan een samenwerking aan. Op de website van Bol.com is maandelijks een concert te zien van Fabchannel, live vanuit Paradiso of Melkweg.
“We willen Bol.com open stellen en netwerken met de wereld”. Met die termen geeft directeur Daniël Ropers aan zijn webwinkel voor externe partners, zoals mobiele ontwikkelaars, toegankelijk te willen maken.
Twee miljoen Nederlanders gaven in 2008 ieder gemiddeld meer dan 100 euro uit bij Bol.com. De webwinkel zag de omzet vorig jaar met 53 miljoen euro stijgen, en de groei lijkt er nog niet uit.
Voor ondernemend Nederland staat het komend jaar in het teken van de kredietcrisis. Daniel Ropers van Bol.com verwacht dat deze situatie juist kansen schept om de marktpositie van zijn bedrijf verder uit te bouwen.
Internetwinkel Bol.com heeft de ‘Click or Brick’-publieksprijs gewonnen tijdens het Retail Gala. In deze categorie nemen webwinkels het op tegen fysieke winkels. Volgens algemeen directeur daniel Ropers een teken dat consumenten het verschil niet meer zien tussen online en offline winkels.
Bol.com verwacht dat zijn klanten in 2008 een miljoen tweedehands boeken zullen verkopen via de webwinkel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het eerste jaar. Studenten blijken momenteel de grootste handelaren.
Handel in tweedehandboeken hoeft helemaal niet stoffig te zijn. Webwinkel Bol.com wist met zijn campagne voor de tweedehands boeken een zilveren Effie in de wacht te slepen.
Bol.com behoort tot de laatste 16 kandidaten voor reclameprijs Effie. Het bedrijf ontvangt de nominatie voor de reclamecampagne voor de nieuwe productgroep tweedehands boeken.