Meer Artikelen

Criteo opensourcet klikdatabase voor onderzoek

Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.

Online advertising
Premium

‘Dertig procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.

E-commerce
Premium

Omzet Criteo: +70 procent

Reclametechnologiebedrijf Criteo ziet de omzet in het recente kwartaal met 70 procent groeien tot 194 miljoen euro.

Online advertising

Criteo boort nieuw kanaal aan … e-mail

Criteo neemt voor 21 miljoen euro de Franse e-mailspecialist Tedemis over, een bedrijf dat de inhoud van e-mails kan samenstellen op basis van het online gedrag van de consument.

Online advertising

Criteo schuift performance-reclame in mobieltjes

De gedragsgebaseerde reclametechnieken van Criteo worden ontsloten voor het mobiele domein, apps in het bijzonder.

Online advertising

Koers beursnieuweling Criteo dwarrelt omlaag

In de eerste uren van zijn beursnotering hield Criteo uren ver boven zijn uitgifteprijs stand. Vandaag, op dag twee, is de daling ingezet.

Online advertising

Beursgang voor reclamebedrijf Criteo

Het Franse reclametechnologiebedrijf Criteo gaat naar de beurs. De onderneming hoopt in de VS een kleine 190 miljoen dollar op te halen.

Criteo koopt mobiele specialist

Reclametechnologiebedrijf Criteo heeft Ad-X Tracking overgenomen. Daarmee krijgt het mobiele kennis en kunde in huis, vooral technologie.

Online advertising

Retargetingspecialist Criteo haalt 30 miljoen euro op

Digitaal advertentiebedrijf Criteo heeft 30 miljoen euro opgehaald bij investeerders. Het Franse bedrijf wil fors uitbreiden.