Criteo opensourcet klikdatabase voor onderzoek
Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.
Reclametechnologiebedrijf Criteo publiceert een terabyte aan klikdata onder een opensourcelicentie. Onderzoekers krijgen hiermee de gelegenheid lerende algoritmes te maken en verbeteren.
Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.
Reclametechnologiebedrijf Criteo ziet de omzet in het recente kwartaal met 70 procent groeien tot 194 miljoen euro.
Criteo neemt voor 21 miljoen euro de Franse e-mailspecialist Tedemis over, een bedrijf dat de inhoud van e-mails kan samenstellen op basis van het online gedrag van de consument.
De gedragsgebaseerde reclametechnieken van Criteo worden ontsloten voor het mobiele domein, apps in het bijzonder.
In de eerste uren van zijn beursnotering hield Criteo uren ver boven zijn uitgifteprijs stand. Vandaag, op dag twee, is de daling ingezet.
Het Franse reclametechnologiebedrijf Criteo gaat naar de beurs. De onderneming hoopt in de VS een kleine 190 miljoen dollar op te halen.
Reclametechnologiebedrijf Criteo heeft Ad-X Tracking overgenomen. Daarmee krijgt het mobiele kennis en kunde in huis, vooral technologie.
Digitaal advertentiebedrijf Criteo heeft 30 miljoen euro opgehaald bij investeerders. Het Franse bedrijf wil fors uitbreiden.