Meer Artikelen

Magere groei Criteo

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het vierde kwartaal een procent afnemen tot 670 miljoen dollar. De nettowinst daalde twintig procent tot 42 miljoen dollar.

Online advertising

Criteo doet Amerikaanse overname

Criteo koopt het Amerikaanse Manage.com om mobiele softwareontwikkelaars te kunnen bedienen met reclametechnologie voor app-installaties.

Online advertising

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising
Premium

Criteo steekt 20 miljoen in AI-lab

Reclametechnologiebedrijf Criteo zet komende drie jaar twintig miljoen euro opzij om zich te verdiepen in kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Helft meer winst Criteo

Technologiebedrijf Criteo ziet de nettowinst in het eerste kwartaal met 45 procent groeien tot 21 miljoen euro. De verkopen namen toe met negen procent tot 564 miljoen.

Online advertising

Criteo Amsterdam: focus op grotere klanten

Criteo maakt in de Benelux een transformatie door waarbij het zich meer op grote adverteerders, merken en bureaus gaat richten. De mid-market klantenservice wordt ondergebracht bij collega’s in Barcelona. Er wordt gewerkt met een nieuw, breder productaanbod.

Online advertising
Premium

Criteo groeit 28 procent tot 2,3 miljard

De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.

Online advertising

Winst Criteo: +154%

Criteo sluit het derde kwartaal af met een ruime winstverdubbeling, een getal dat op 15 miljoen euro uitkomt op een omzet van 424 miljoen dollar. Los daarvan staken Criteo en SteelHouse hun juridisch steekspel over klikfraude.

Premium

37 procent Nederlands e-commerce via mobiel

Vier op de tien e-commercetransacties in Nederland wordt afgehandeld via een smartphone of tablet, zo laat het halfjaarlijkse e-commerceonderzoek van Criteo zien.

Retail

Criteo sluit aan op Ligatus voor native

Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.

Nederlanders bij grootste mobiele shoppers Europa

Meer dan een derde van de mobiele aankopen doen Nederlanders op hun telefoon of tablet. Daarmee behoren ze tot de Europese koploper.

Retail
Premium

Criteo groeit 60 procent in 2015

Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.

Online advertising

Nieuwe CEO voor Criteo

De operationeel eindverantwoordelijke, Eric Eichmann, wordt de nieuwe CEO van reclametechnologiebedrijf Criteo. Oprichter Jean-Baptiste Rudelle wordt voorzitter van de Raad van Bestuur.

Online advertising

Een derde online aankopen mobiel afgerond

Een op de drie online transacties wordt op een telefoon of tablet afgerond in Nederland. Daarmee blijkt dat mobiel, hoewel nog steeds groeiend, een volwassen verkoopkanaal.

Online advertising

Piet-Hein Kerkhof krijgt leiding Criteo Scandinavië

Piet-Hein Kerkhof promoveert in de gelederen van Criteo en krijgt naast de verantwoordelijkheid over de Benelux-markt nu ook die over Scandinavië erbij.

Online advertising