More artikelen

Wat kunnen we verwachten van de feestdagen in 2020?

De feestdagen in 2020 gaan er anders uit zien dan normaal. Marketeers moeten er zeker van zijn dat zij een positieve bijdrage leveren aan het leven van consumenten en hun ‘stay connected’ behoeft. Je marketingstrategie voor de feestdagen van 2020 moet gebaseerd zijn op de behoefte van je doelgroep. Criteo heeft voor hun ‘Peak to Recovery’ survey meer dan 10.000 Europese consumenten gevraagd naar hun planning voor de aankomende feestdagen en naar hun koop- en geefgedrag.

E-commerce

Nieuwe country manager Benelux voor Criteo

Advertentieplatform Criteo stelt Tijmen Willems aan als country manager Benelux. Het wordt zijn taak om adverterend Nederland op de hoogte te houden over de transformatie die zijn werkgever nu doorloopt.

Online advertising

Corona brengt webshops nieuwe, terugkerende klanten

Tijdens de lockdown ontdekten veel Nederlanders nieuwe online webwinkels en diensten of maakten zij weer gebruik van diensten waar zij vóór de lockdown mee waren gestopt.

E-commerce

Criteo kent 120 profielvariabelen per webshopper

Leverancier van reclametechnologie Criteo kent per online winkelende consument ongeveer 120 profielvariabelen. Meer dan twee miljard internetgebruikers zijn via dit systeem te benaderen met reclameboodschappen ‘op maat’.

Online advertising

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing

Nepnieuws verdient 76 miljoen in Europa

Beheerders van sites met nepnieuws verdienen in Europa tientallen miljoen euro’s met reclames uit de netwerken van Google en Criteo.

Online advertising

Duurzaamheid: De groeiende zakelijke kans voor retailers

Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.

E-commerce

Zo optimaliseer je jouw marketing- en campagnestrategie voor de feestdagen

Boordevol belangrijke winkelmomenten rondt het vierde ‘gouden’ kwartaal het jaar af met warmte, sprankeling en veel mogelijkheden voor retailers om consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en berichten. In dit rapport van Criteo worden de trends die van invloed zijn op deze thema’s beschreven. Ook bevat het rapport een consumentenprofiel van de Nederlandse consumenten. Dit rapport helpt retailers om hun marketingstrategieën en campagnes voor de feestdagen te optimaliseren en effectiever te maken. 

E-commerce

Megan Clarken nieuwe CEO van Criteo

Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.

Venture

Krimp raakt Criteo op hoofdmarkt Europa

De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.

Online advertising

Magere groei Criteo

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het vierde kwartaal een procent afnemen tot 670 miljoen dollar. De nettowinst daalde twintig procent tot 42 miljoen dollar.

Online advertising

Criteo doet Amerikaanse overname

Criteo koopt het Amerikaanse Manage.com om mobiele softwareontwikkelaars te kunnen bedienen met reclametechnologie voor app-installaties.

Online advertising

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising

Criteo steekt 20 miljoen in AI-lab

Reclametechnologiebedrijf Criteo zet komende drie jaar twintig miljoen euro opzij om zich te verdiepen in kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Helft meer winst Criteo

Technologiebedrijf Criteo ziet de nettowinst in het eerste kwartaal met 45 procent groeien tot 21 miljoen euro. De verkopen namen toe met negen procent tot 564 miljoen.

Online advertising