Retail media: cruciaal voor merken en retailers
Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten.
Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten.
Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.
Catawiki is een nieuwe fase ingegaan met een verbeterd platform en merk om beter aan te sluiten op de wensen van de doelgroep en de gebruiker door het inzetten van ad-tech oplossingen. De nieuwe merkbeleving is doorvertaald naar data-gedreven advertentiecampagnes met een aangepaste ‘look-and-feel’. Hans Voorn gaat met Marjolein Tepper van Catawiki en Tijmen Willems van Criteo op zoek naar het verhaal achter Catawiki’s rebranding strategie.
Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.
Het Franse Criteo brengt technologie uit waarmee webwinkels geld kunnen verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites en apps. In de VS draait dit al een paar maanden, nu komt het naar Europa.
De feestdagen in 2020 gaan er anders uit zien dan normaal. Marketeers moeten er zeker van zijn dat zij een positieve bijdrage leveren aan het leven van consumenten en hun ‘stay connected’ behoeft. Je marketingstrategie voor de feestdagen van 2020 moet gebaseerd zijn op de behoefte van je doelgroep. Criteo heeft voor hun ‘Peak to Recovery’ survey meer dan 10.000 Europese consumenten gevraagd naar hun planning voor de aankomende feestdagen en naar hun koop- en geefgedrag.
Advertentieplatform Criteo stelt Tijmen Willems aan als country manager Benelux. Het wordt zijn taak om adverterend Nederland op de hoogte te houden over de transformatie die zijn werkgever nu doorloopt.
Tijdens de lockdown ontdekten veel Nederlanders nieuwe online webwinkels en diensten of maakten zij weer gebruik van diensten waar zij vóór de lockdown mee waren gestopt.
Leverancier van reclametechnologie Criteo kent per online winkelende consument ongeveer 120 profielvariabelen. Meer dan twee miljard internetgebruikers zijn via dit systeem te benaderen met reclameboodschappen ‘op maat’.
Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.
Beheerders van sites met nepnieuws verdienen in Europa tientallen miljoen euro’s met reclames uit de netwerken van Google en Criteo.
Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.
Boordevol belangrijke winkelmomenten rondt het vierde ‘gouden’ kwartaal het jaar af met warmte, sprankeling en veel mogelijkheden voor retailers om consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en berichten. In dit rapport van Criteo worden de trends die van invloed zijn op deze thema’s beschreven. Ook bevat het rapport een consumentenprofiel van de Nederlandse consumenten. Dit rapport helpt retailers om hun marketingstrategieën en campagnes voor de feestdagen te optimaliseren en effectiever te maken.
Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.
De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.