More artikelen

Dell verdubbelt Twitter-omzet tot 6,5 miljoen

Computermaker Dell ziet het belang van social media, en Twitter in het bijzonder, behoorlijk groeien. Via de verschillende kanalen bereikt het nu 3,5 miljoen klanten. De Twitteraars alleen al zorgden voor 6,5 miljoen dollar omzet.

Dell ondanks miljoenenomzet wankel op Twitter

Dell verkocht via Twitter voor 3 miljoen dollar aan, overwegend, tweedehands computers en printers. De miljoenen kwamen binnen via één account, de andere dertien lijken nagenoeg inactief.

Telfort zet Twitter in als verkoopkanaal

In navolging van Dell lanceert Telfort een eigen Twitter-kanaal waarop aanbiedingen onder de aandacht van de consument moeten worden gebracht.

Microsoft dwingt Dell tot prijsvariatie voor XP

Dell heeft in Nederland geen vaste meerprijs voor de installatie van Windows XP in plaats van Vista. Microsofts licentie verplicht soms namelijk downgrade via een upgrade.

Dell mag Cloud Computing niet als merk vastleggen

Dell mag zich de term Cloud Computing niet toe-eigenen van het United States Patent and Trademark Office (USPTO). Eerder wilde de computerfabrikant aan de haal gaan met het buzzword Cloud Computing en diende een aanvraag in bij het Amerikaanse patentbureau om het woord als merk vast te laten leggen.

Vastleggen van Cloud Computing als merk niet zo simpel

Dell lijkt er toch niet zo gemakkelijk met de term Cloud Computing vandoor te kunnen gaan. Het Amerikaanse patentbureau heeft de aanvraag van de computerfabrikant om de term als merk vast te leggen weer in onderzoek genomen.

Dell verkoopt hardware via Twitter

Computerfabrikant Dell Computer heeft via Twitter al ruim een half miljoen dollar aan hardware verkocht. Dat vertelde Bob Pearson van Dell gisteren aan Europese journalisten.

Dell dumpt 800 marketing- en PR-bureaus

Computermaker Dell ruilt de 800 marketing- en PR-bureaus waar het meer werkt in voor één bedrijf, het Engelse WPP. WPP en Dell richten een apart bedrijf op dat 4,5 miljard dollar te besteden krijgt.

Reis door Silicon Valley (2)

Arthur van Hoff en eBay Een van de meest bijzondere Nederlanders van Silicon Valley is Arthur van Hoff. Hij is een van de vier grondleggers van Java bij Sun. Verder is hij bekend van onder andere Tivo, Marimba en Strangeberry. Zijn nieuwste bedrijf is Zing, dat deze zomer door Dell werd overgenomen.

“Consumentenelectronica uitweg voor pc-fabrikanten”

Computerfabrikanten die zich zorgen maken over de dalende winstmarges voor pc's, moeten zich meer toeleggen op consumentenelektronica. De hardwareproducenten bereiden zich alvast voor op zo'n verschuiving van hun activiteiten. Dat stelt onderzoeksbureau Gartner.

Miljoenendeal Dell en Philips

Dell heeft een miljoenencontract getekend met Philips. Het gaat volgens de onderneming om een vijfjarig contract waarmee Dell aan totaal 75.000 werknemers van Philips in 60 landen de hardware en 'global managed services' zal gaan leveren. Daarmee lijkt Philips HP te verruilen voor Dell.

Protesten tegen afschaffen pc privéregeling

De protesten over het afschaffen van de pc privéregeling beginnen op gang te komen. Zowel het telewerkforum als computerhandel Megasellers Business Computers betreuren het afschaffen van de regeling. “De afschaffing van de pc-privéregeling betekent het failliet van de Nederlandse kenniseconomie!,” zegt Pim Eitjes, directeur van MegaSellers Business Computers.

Dell test rfid

Dell is bezig met het testen van rfid. “Op dit moment draait er een pilot met een aantal leveranciers in onze fabriek in Limerick.” Dat zegt Tony O'Connell, hoofd logistiek van Dell in Europa, Afrika en het Midden-Oosten tegen Emerce. Dat is opmerkelijk, want tot nu toe hield Dell de kaken altijd stijf op elkaar als rfid ook maar ter sprake kwam.

IT-manager VS bereid meer te besteden

Amerikaanse it-managers verwachten in totaal 2,4 procent mer te besteden aan hard- en software in 2004, Dat blijkt uit onderzoeksgegevens van Forrester. Zes maanden geleden werd nog van een stijging van de it-uitgaven met 1.7 procent uitgegaan.

Dell wil ook groeien op Europese consumentenmarkt

Dell wil ook zijn positie op de Europese consumentenmarkt gaan versterken. Dat maakte het bedrijf duidelijk op een tweedaagse conferentie in New York. In Amerika is de naam van Dell als consumentenmerk wel al gevestigd. Dell haalt nu nog altijd 80 procent van de omzet uit de zakelijke markt.