Meer Artikelen

Premium

Omzet mobiel internet T-Mobile naar 1,2 miljard

Mobiel internet is de grootste groeimotor achter de omzet van T-Mobile. De verkoop van mobiele data steeg in Europa en Amerika met 28 procent tot 1,2 miljard. Het aantal verkochte smartphones steeg met 43 procent, een voorbode voor nog meer internetgroei.

Deutsche Telekom investeert miljarden in internetactiviteiten

De markten voor IPTV, internetreclame, e-commerce en rubrieksadvertenties krijgen op Europees niveau een nieuwe financiële impuls. Deutsche Telekom verkoopt namelijk zijn Amerikaanse belang en investeert de miljardenopbrengst in nieuwe, digitale handel.

Deutsche Telekom lanceert abonnementendienst voor uitgevers

Deutsche Telekom start, in navolging van Apple en Google een abonnementendienst voor uitgevers. Het Duitse telecombedrijf lanceert PagePlace, een platform waar uitgevers ebooks en digitale versies van kranten en magazines kunnen verkopen.

MyThings begint retargeting-diensten in Nederland

Het Israëlische MyThings is van start gegaan in Nederland, Duitsland en Spanje. Het technologiebedrijf gebruikt een miljoeneninvestering van Deutsche Telekom om zijn internationale expansie te versnellen.

T-Mobile boekt 29 procent omzetgroei met mobiel internet

Telecombedrijf T-Mobile zag de omzet uit mobiel dataverkeer afgelopen jaar met 29 procent en streeft nog naar een ruime verdubbeling tot 2015. De exploitatie van content en mobiele reclame moet in die periode nog ruim verdubbelen.

Marketing Strato schuift richting consumentenmarkt

Hostingbedrijf Strato begint een reclamecampagne die hoofdzakelijk is gericht op de consumentenmarkt. Het bedrijf wil zijn bereik vergroten en, daarmee, moederbedrijf Deutsche Telekom beter profileren buiten de telecommarkt.

Premium

Deutsche Telekom internationaal met tv en Scout24

Telecomaanbieder Deutsche Telekom wil meer geld verdienen met niet-telecomactiviteiten. Het bedrijf is bezig met Europese expansie van advertentiesites en televisie.

Deutsche Telekom koopt Clickandbuy

Deutsche Telekom neemt internetbetaaldienst Clickandbuy over en wil deze snel in Europa uitbreiden. Het telecombedrijf verbreedt daarmee zijn digitaal portfolio, een strategische stap buiten belminuten, internettoegang en sms’jes.

Premium

Deutsche Telekom opent Nederlandse downloadshop

Telecomaanbieder Deutsche Telekom staat op het punt in Nederland een downloadwinkel te open voor computerspellen. Dat lancering maakt deel uit van de internationale uitrol van het portaal Gamesload.

IPTV slaat aan in Duitsland: half miljoen abonnees

Deutsche Telekom zag het aantal IPTV-klanten in 2008 verviervoudigen tot een half miljoen. Het bedrijf hoopt 2009 af te sluiten met een miljoen tv-klanten. Zulke getallen zijn voor KPN vooralsnog toekomstmuziek.

DT gaat overstag voor Brussel en deelt netwerk

Deutsche Telekom (DT) gaat een samenwerking aan met tenminste een concurrent op zijn nieuwe internet infrastructuur. Deze beslissing komt nadat de Europese Commissie druk heeft uitgeoefend om andere bedrijven toegang te geven tot het netwerk.

Deutsche Telekom stapt in satelliettelevisie

Deutsche Telekom, in Nederland bekend van T-Mobile. neemt een belang van 17 procent in het Indiase Devas Multimedia. Devas maakt software om televisie naar mobiele telefoons te verspreiden via satelliet, internet en de ether.

Deutsche Telekom test elektronische krant

Deutsche Telekom ziet wel brood in een elektronische krant die de gebruiker gepersonaliseerd nieuws voorschotelt. Het communicatiebedrijf wil deze herfst nog een handvol testers in Berlijn uitrusten met een e-reader.

Fransen steunen project Europese zoekmachine

De Franse president Jacques Chirac heeft zich achter het Frans-Duitse zoekmachine-project geschaard waar het Franse Thomson en het Duitse Deutsche Telekom mee bezig zijn. De steun van Chirac voor het project is niet verrassend. Eerder beklaagde Chirac zich al over de dominantie van Google.

Cebit: mobiel, Coca-Cola notebook en houten pc’s

Het is mobiel waar de meeste aandacht naar uitgaat op de eerste dag van de technologiebeurs Cebit in Hannover. Deutsche Telekom en Vodafone hebben de meest imposante stands. Ook het gevecht op de markt voor lcd-televisies is voelbaar. En uit de categorie opmerkelijk: de houten pc is in aantocht en Coca-Cola wordt mogelijk ook een notebookmerk.