MWC 2012: Handreiking Deutsche Telekom naar ontwikkelaars
“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.
“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.
Clouddiensten zijn het middel waarmee mobiele aanbieders klanten kunnen terugwinnen die ze aan internetbedrijven zijn verloren. Telecombedrijven vinden dat ze betere service en privacy kunnen leveren dan internetpartijen. Er komen nieuwe soorten abonnementen.
Vierenvijftig procent van de nieuw verkochte telefoons bij T-Mobile is een smartphone. Dat leidt ertoe, dat de omzet in 2011 voor veertien procent bestaat uit mobiel internet. Het Nederlandse kantoor haalde daar afgelopen jaar zo’n vierhonderd miljoen euro mee op.
De omzet uit e-commerce, search en online advertising bij Deutsche Telekom, moet komende jaren verdubbelen. De jaarcijfers laten echter zien dit speerpunt voor de toekomst krimp laat zien.
De uitgeeftak van Deutsche Telekom mag de naam Gelbe Seiten blijven gebruiken. Dat heeft het hof in Den Haag bepaald.
De investeringstak van Deutsche Telekom neemt voor miljoenen euro’s een belang in ‘logeersite’ 9Flats.
Terwijl Ziggo en XS4ALL van de rechter de toegang tot The Pirate Bay moeten blokkeren, heeft een Keulse rechter het tegenovergestelde verordend: Deutsche Telekom moet klanten toegang blijven bieden tot kansspelsites, ook als zij weet dat die illegaal zijn.
Deutsche Telekom, Kleiner Perkins Caufield & Byers en Yuri Milner persoonlijk steken veertig miljoen dollar in het bedrijf Jawbone dat headsets en speakers maakt voor mobiel gebruik.
Het Amerikaanse telecombedrijf AT&T ziet af van de overname van T-Mobile Amerika. Deutsche Telekom loopt hierdoor 39 miljard dollar mis, waarvan een deel in nieuwe internetactiviteiten zou zijn geïnvesteerd.
T-Mobile Nederland krijgt mogelijk op korte termijn een nieuwe directeur. Een topbestuurder van moederbedrijf Deutsche Telekom zou volgend jaar al aantreden.
Het moederbedrijf van T-Mobile, Deutsche Telekom, wil komende jaren meer geld verdienen met e-commerce en online advertising. Op die terreinen daalde de omzet echter afgelopen jaar met 12 procent.
[eDay] “Er zijn 6,5 miljard mensen op de wereld, maar er zijn 50 miljard apparaten binnen huishoudens en bedrijven die met mobiel internet verbinding kunnen maken”. Dat brengt de samenleving nieuwe apparaten, diensten en bedrijfsmodellen. Andrzej Ochocki van Deutsche Telekom geeft een blik in die toekomst.
De poging van Deutsche Telekom om zijn inkomstenbronnen te diversificeren slagen vooralsnog niet. De omzet bij online diensten als hosting, reclame en internetkassa’s steeg afgelopen jaar niet.
T-Mobile Nederland heeft financieel geen last van klanten die sms opzijschuiven voor diensten als WhatsApp en eBuddy XMS.
Over vier jaar wil Deutsche Telekom tot 3 miljard euro extra omzet realiseren met webdiensten als e-commerce en reclame. De groei in dit segment was afgelopen kwartaal zo goed als nul.