Meer Artikelen

Oscar Kneppers over 10 jaar Emerce

Het tienjarig bestaan van Emerce vraagt om een bespiegeling van oprichter Oscar Kneppers. Hij blikt terug op het ontstaan van Emerce.

Tien jaar Emerce, tien jaar e-business

Emerce bestaat dit najaar tien jaar. Een dynamische periode waarin e-business razendsnel opkwam, in 2000 keihard onderuit ging en weer opkrabbelde. Anno 2008 beleven we opnieuw een crisis, al lijkt internet daar juist beter uit te komen dan de traditionele economie. Tien jaar Emerce, tien jaar e-business: wat kunnen we leren van het verleden?

Silicon Valley Report: Facebook in het Limburgs

Emerce is deze week op reportage in Silicon Valley. Bij Facebook gaat het over de verstrengde privacy-settings en de Limburgse vertaling van het social network. Cisco Systems loopt vooruit op de invulling van zijn publiek-private samenwerking met de gemeente Amsterdam, die in september wordt gelanceerd.

Videoverslag The Next Web 2007

Emerce sprak met Dick Hardt, Jeff Clavier en Marc Canter over trends en hypes. Hardt en Clavier zien veel in Facebook en verwachten een beursgang.

Gezocht: innovatieve e-commerce bedrijven

Op 7 december vindt de Emerce Update Global E-Commerce plaats in Amsterdam. De redactie van Emerce zoekt bedrijven die willen laten zien wat zij bieden op het gebied van Global E-Commerce. (denk aan betalingsmethoden, logistieke tools, backoffice- of marketingoplossingen). Voor de zogeheten 'playground' is een beperkt aantal gratis plaatsen beschikbaar.

Premium

Hoofdredacteur Emerce vertrekt

Anton van Elburg vertrekt als hoofdredacteur van Emerce. Na zeven jaar Emerce start hij per 1 januari met een eigen bedrijf dat zich gaat richten op 'content development: het bedenken, opzetten en uitvoeren van print- en onlineprojecten.' Het is nog niet bekend wie de nieuwe hoofdredacteur wordt.

Annemarie van Gaal neemt belang in Bright

Media-ondernemer en investeerder Annemarie van Gaal heeft een belang van 10% genomen in TechMedia BV, de uitgeverij van crossmediatitel Bright. Bright is een titel op het gebied van technologie, style & design. Een bedrag is niet bekend gemaakt.

Emerce eDay in Rotterdam

Emerce eDay wordt op 14 september 2006 georganiseerd in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam. Inmiddels hebben zes spraakmakende sprekers hun komst bevestigd, waaronder topmensen van Amazon, Google, Nielsen Buzzmetrics en Lego.

Premium

Emerce weblogs weekoverzicht; lancering lezerblogs

Aan het begin van de week een overzicht van de aansprekendste berichten die afgelopen week op Emerce' partnerblogs verschenen. Sinds vorige week is verder ook mogelijk dat lezers zelf een weblog openen op het Emerce-domein.

Topsprekers op eDay, 14 september 2006

Werner Vogels (CTO Amazon.com), Pete Blackshaw (CMO Nielsen Buzzmetrics), Mark Hansen (Chief Experience Officer Lego) en de Britse journalist/schrijver Ben Hammersley zijn de eerste bevestigde topsprekers voor Emerce eDay, die op 14 september plaatsvindt.

Premium

Boogert en Rijnders versterken Emerce-redactie

Vandaag is Erwin Boogert begonnen als redacteur op de redactie van Emerce. Boogert zal zowel bijdragen aan de site als aan het blad leveren. Enkele weken geleden is Rebecca Rijnders bij de Emerce-redactie gestart als content manager events. Met de uitbreiding van drie naar vijf redacteuren is de redactie nu compleet.

Rabobank overweegt digitale kluis

De Rabobank overweegt om een digitale kluis te introduceren, waar klanten al hun persoonlijke en zelfs medische gegevens kunnen achterlaten, bijvoorbeeld ten behoeve van levensverzekeringen. “Alleen als de bankadviseur erom vraagt, zouden de gegevens kunnen worden vrijgegeven,” vertelde Ruud Smeulders, innovatiemanager binnen de Rabobank Groep, woensdag op de Emerce eday.

Fletcher (Bloglines): podcasting overhyped

Mark Fletcher van Bloglines vindt podcasting een interessant fenomeen, maar verder vindt hij het erg overhyped en krijgt het wat hem betreft te veel aandacht. Fletcher, die door Emerce gestrikt was voor een keynote-speech op eday in Amsterdam, zei dat woensdag ten overstaande van een overvolle zaal in de Amsterdam Convention Factory.

“Meer geld voor online marketing”

Onder deelnemers aan het onderzoek Emerce 100 is de animo om bestedingen aan online marketing op te schroeven het grootst. Deelnemers aan dit imago-onderzoek waren het minst geneigd om de bestedingen aan Asp-dienstverlening te verhogen.

Correcties op Emerce 100

In de grote hoeveelheid feiten en cijfers die terug te vinden zijn in de Emerce 100 voelt de spreekwoordelijke zetduivel zich uiteraard goed thuis. Hieronder volgen enkele aanpassingen op de gedrukte tekst.