More artikelen

Merendeel Nederlanders volgt geen merken op sociale netwerken

Van de Nederlanders die actief zijn op een sociaal netwerk, volgt 70 procent geen merk. Bij de 30 procent die wel een of meerdere merken volgt, zijn vooral de sectoren media/ entertainment en mode populair.

Duitse minister roept regering op tot Facebookboycot

De Duitse minister van consumentenbescherming roept haar collega’s en hun ministeries op om af te zien van Facebook. Like-knoppen en Fanpagina’s moeten in de ban tot duidelijk is of en hoe ze inbreuk maken op de lokale privacyregels.

Legal

‘Facebook verdubbelt omzet naar 1,6 miljard dollar’

Facebook heeft de omzet in de eerste helft van 2011 zien verdubbelen naar 1,6 miljard dollar. De netto winst zou in diezelfde periode uitkomen op bijna 500 miljoen dollar.

Starteenwinkel breidt uit met Facebookshops

Ondernemers met een shop bij Starteenwinkel.nl kunnen vanaf donderdag 1 september een extra filiaal openen op Facebook.

Kortingsite stoot Hi van de troon in Facebook-lijst

Uitmetkorting.nl heeft door middel van een online actie, advertentiecampagnes op Facebook en een actieve contentstrategie, meer fans op Facebook weten te trekken dan KPN’s Hi.

Facebook stopt met eigen Groupon-kloon

Facebook trekt de stekker uit Facebook Deals, een dienst waarmee leden per e-mail kortingsacties ontvingen.

Facebook maakt privacybehering content makkelijker

Het sociale netwerk Facebook maakt het de gebruiker makkelijker om te bepalen voor wie geplaatste foto’s, video’s of statusupdates zichtbaar is. Ook moet een gebruiker voortaan toestemming geven wanneer hij of zij ‘getagd’ wordt in een foto door een ander.

BBC zendt Top Gear uit via Facebook-app

Tegen betaling kunnen autoliefhebbers wereldwijd op het sociale netwerk Facebook afleveringen van BBC’s Top Gear bekijken. Het gaat in eerste instantie om drie veelbesproken afleveringen.

Overheid: ‘Stop met Facebook of riskeer 50.000 euro boete’

Fanpagina’s sluiten en de Like-knop verwijderen om grootschalige privacyschending te voorkomen. Dat is wat de privacywaakhond van de Schleswig-Holstein bedrijven en instellingen aanraadt in de Duitse deelstaat.

FA Cup begint met live uitzending op Facebook

De strijd om de Engelse FA Cup begint vanavond met de live uitzending van de eerste wedstrijd, op Facebook.

Google legt de laatste hand aan API’s voor Google+

Het is vooralsnog voor een select groepje, maar Google geeft voor het eigen sociale netwerk de API’s vrij aan game-ontwikkelaars en anderen. Hiermee kunnen spellen en andere diensten ontwikkeld worden voor het sociale netwerk Google+.

Facebook opent aanval op mobiele berichtendiensten

Facebook heeft een aparte applicatie voor de iPhone en Android-toestellen gelanceerd waarmee gebruikers, ook als ze geen vrienden zijn op het sociale netwerk, hun contacten op de mobiele telefoon korte tekstberichten kunnen sturen.

Facebook exploiteert persoonsgegevens 750 miljoen leden

Facebook gebruikt de demografische gegevens van zijn 750 miljoen leden voor de online panels van marktonderzoeker Nielsen. Adverteerders kunnen via Nielsen eindelijk appels met appels gaan vergelijken wat de prestaties van crossmediale campagnes betreft.

Facebook opent API voor advertenties

Marketing- en mediabedrijven kunnen technieken gaan ontwikkelen om Facebookcampagnes direct in hun eigen systemen te integreren. Facebook publiceert daartoe een API.

Grote Nederlandse merken zijn kleintjes op Facebook

In de offline wereld kan een merk nog zo bekend zijn, maar in de digitale wereld van Facebook blijken het kleintjes. Nederlandse merken hebben gemiddeld 28.000 fans. Bekende merken komen zelfs in Duitsland niet veel verder.