Meer Artikelen

Commerciële Facebook-posts: leuk of meuk?

Merken op je Facebook. Je hebt ze zelf toegelaten, maar in praktijk blijft het toch een beetje een ongemakkelijke vriendschap. 
En als copywriter en pionier op Facebook, vraag ik me hardop af wanneer een post leuk of meuk is. En moet je eigenlijk wel leuk zijn als merk op Facebook?

Social
Premium

‘Stagnerend Facebook naar de beurs voor 100 miljard’

Facebook wil begin 2012 naar de beurs tegen een waardering van 100 miljard dollar. Het bedrijf bereikt de top van zijn populariteit in landen als Amerika, Canada en Engeland. De groei is er uit.

Facebook koopt Nederlands software-bedrijf Sofa

Facebook heeft het Nederlandse Sofa overgenomen voor een onbekend bedrag. Het lijkt Facebook niet zozeer om het bedrijf in zijn geheel te gaan, maar vooral het talent van de medewerkers.

Spotify-concurrent Simfy lanceert muziekspeler op Facebook

Het van oorsprong Duitse Simfy, een soortgelijk muziekinitiatief als Spotify, biedt Facebook-gebruikers nu de mogelijkheid om hun muziek op het sociale netwerk te beluisteren.

Venture

Facebook verkoos Microsoft boven Google

Google-baas Eric Schmidt heeft laten weten dat Facebook niet erg enthousiast was over een deal met Google, waar Google zijn beste beentje voor heeft gezet om tot een samenwerking te komen.

Premium

Verwijzend verkeer neemt met 300 procent toe dankzij Facebook-integratie

Gemiddeld genomen stijgt het gehele verwijzend verkeer naar mediasites met 300 procent wanneer de site wordt geïntegreerd met Facebook. Ook de tijd die de gebruiker op de site spendeert stijgt aanzienlijk.

Facebook steeds belangrijker voor verkeer naar nieuwssites

Facebook neemt een steeds grotere rol in als het gaat om verkeer naar nieuwssites. Zo komt bijvoorbeeld 8 procent van het totale verkeer naar het Amerikaanse Huffingtonpost.com van links die geplaatst zijn op het sociale netwerk.

Facebook betaalt gebruikers voor het kijken naar advertenties

Facebook-gebruikers kunnen met het kijken naar videoadvertenties op Facebook geld verdienen. Dat wil zeggen, per bekeken advertentie krijgt de gebruiker een paar Facebook Credits. Vooralsnog geen vetpot, een Facebook Credit is omgerekend een dollarcent.

Facebook levert een derde van de display advertenties in Amerika

Amerikaanse internetgebruikers kregen in het eerste kwartaal van dit jaar bijna 1,11 biljoen display ads voorgeschoteld. Facebook was verantwoordelijk voor 346,5 miljard, bijna een derde, van het totaal.

‘Facebook en Google azen beide op Skype’

Zowel Facebook als Google zijn onafhankelijk van elkaar, na het uitstellen van de beursgang van Skype, in gesprek met dit bedrijf om de mogelijkheden voor een overname of samenwerking te bespreken.

Meer dan 8 miljard voor social media advertenties in 2015

De uitgaven voor social media advertenties in de Verenigde Staten stijgen met 31,6 procent van 2,1 miljard dollar in 2010, naar 8,3 miljard dollar in 2015. De display-advertenties op Facebook nemen hiervan het grootste deel in beslag.

Premium

Koninginnedag: Facebook en Hyves mobiel even groot

Profielensites Hyves en Facebook worden mobiel even veel gebruikt. Van een kloof tussen de twee concurrenten is hier geen sprake meer. Het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag is gegroeid met een factor vier ten opzichte van 2010.

Premium

Facebook ontduikt Europese cookiewet

Facebook voldoet niet aan de nieuwe Europese privaycregels en plaatst ongevraagd cookies op computers van leden en niet-leden.

ComScore: Nederland wereldwijd gemiddeld meeste Twitteraars

Nederland heeft gemiddeld gezien de meeste Twitteraars in vergelijking met andere landen. Ook wat betreft de LinkedIn-penetratie neemt Nederland wereldwijd de eerste plek in.

Premium

Nieuwe Facebook Deals wordt kloon van Groupon

Facebook Deals ontwikkelt zich meer tot een directe concurrent van Groupon en Livingsocial. De profielensite brengt een nieuwe versie van Deals uit in de VS, later in het buitenland.