Meer Artikelen

Facebook opent aanval op mobiele berichtendiensten

Facebook heeft een aparte applicatie voor de iPhone en Android-toestellen gelanceerd waarmee gebruikers, ook als ze geen vrienden zijn op het sociale netwerk, hun contacten op de mobiele telefoon korte tekstberichten kunnen sturen.

Premium

Facebook exploiteert persoonsgegevens 750 miljoen leden

Facebook gebruikt de demografische gegevens van zijn 750 miljoen leden voor de online panels van marktonderzoeker Nielsen. Adverteerders kunnen via Nielsen eindelijk appels met appels gaan vergelijken wat de prestaties van crossmediale campagnes betreft.

Premium

Facebook opent API voor advertenties

Marketing- en mediabedrijven kunnen technieken gaan ontwikkelen om Facebookcampagnes direct in hun eigen systemen te integreren. Facebook publiceert daartoe een API.

Premium

Grote Nederlandse merken zijn kleintjes op Facebook

In de offline wereld kan een merk nog zo bekend zijn, maar in de digitale wereld van Facebook blijken het kleintjes. Nederlandse merken hebben gemiddeld 28.000 fans. Bekende merken komen zelfs in Duitsland niet veel verder.

‘Inhaalstrijd Facebook en Hyves over zes maanden geslecht’

Facebook zal Hyves over zes maanden voorbijstreven als het aankomt op het aantal unieke Nederlandse bezoekers. Op dit moment loopt Hyves nog voor met een maandelijks verschil van 700.000 unieke Nederlandse bezoekers.

American Express wil spil zijn in sociale korting voor MKB

American Express wil een dienst lanceren voor het MKB waarbij het voor deze groep kortingen en andere deals verspreid over verschillende sociale media. In eerste instantie alleen op Foursquare en Facebook, in de toekomst moeten er meer sociale media bijkomen.

Premium

Reclameprijzen op Facebook steil omhoog

Adverteerders zijn in de afgelopen maanden tientallen procenten hogere tarieven gaan betalen voor reclame op Facebook. Het ziet er niet naar uit dat de opwaartse trend binnenkort afzwakt.

Premium

Facebook verbant reclame voor Google Plus

Reclames op Facebook die verwijzen naar iemands profielpagina op Google Plus worden verwijderd. Facebook houdt de concurrentie letterlijk buiten de deur en zijn leden koste wat kost achter slot en grendel.

Premium

Weinig mobiele check-ins bij fysieke retail

Dertien procent van de check-ins vindt plaats bij een winkel. De meeste mobiele interneters die zich ergens present melden doen dat bij luchthaven en stations.

Column: Google+ en Facebook maken cookiedebat overbodig

De Tweede Kamer heeft na veel uitstel en amendementen eindelijk een besluit genomen over de ePrivacy-richtlijn. De vraag is of dit iets uithaalt. Google en Facebook zijn zo alwetend dat een regeltje uit Europa hen op geen enkele manier deert.

Online advertising

Facebook opent tegenaanval op Google, lanceert videobellen, groepschat

Gebruikers op Facebook kunnen binnenkort met hun vrienden een videogesprek aangaan en binnen de tekstchat meerdere vrienden uitnodigen. Het zijn twee nieuwe functies die het sociale netwerk woensdag heeft aangekondigd.

Premium

‘Ruim tien procent bereid geld neer te leggen voor toegang tot Facebook’

Maar liefst elf procent van de Nederlandse social mediagebruikers is bereid te betalen om gebruik te mogen maken van Facebook. Van deze groep wil 75 procent hiervoor een maandelijks bedrag tot 2,50 euro neerleggen. Een procent is zelfs bereid om maandelijks meer dan tien euro te betalen.

Premium

Samsung Mobile snelste procentuele groeier op Facebook

Samsung Mobile NL kende in juni de grootste percentuele groei van de top 25 Nederlandse merken op Facebook. De Facebook-pagina van dit merk telt nu 28.912 fans, een stijging van 114 procent gekeken naar de 13.503 fans in mei.

Skype integreert Facebook-chat

Skype heeft in laatste versie, die nog in beta is, de mogelijkheid toegevoegd om te chatten met Facebook-vrienden.

Premium

P&G opent webwinkels op Facebook

De fabrikant van consumentenartikelen P&G opent zes webwinkels op Facebook waar consumenten direct artikelen kunnen kopen. Behalve extra promotie en zichtbaarheid levert dit ook nieuwe inzichten in klantgedrag op.