Meer Artikelen

Facebook ‘Like-knop’ blaast eerste verjaardagskaars uit

Facebook lanceerde een jaar geleden de Open Graph-API die de ‘Vind ik leuk-knop’ naar een keur van externe websites verspreidde. Hiermee zette de sociale netwerksite een flinke stap richting het semantische web.

Premium

Reclametarieven Facebook stijgen 40 procent

De klikprijzen die adverteerders voor Facebook-reclame betalen is afgelopen kwartaal met 40 procent gestegen, zegt een Amerikaans marketingbedrijf. In Nederland klinken vergelijkbare geluiden.

Ben&Jerry’s op Facebook

De Nederlandse pagina op Facebook van Ben&Jerry’s is een lust voor het oog. En omdat het qua vormgeving van het scherm afspettert is het al de moeite waard op de pagina te laten zien zonder dat je er iets bij vermeldt.

Social

Magazine Flair activeert Facebook-fans met kleding app

Op Advertising Age een leuke case van notabene onze zuiderburen. Flair in Belgie heeft een Facebook app ontwikkeld waarmee vrouwen een outfit van een vriendin kunnen taggen en tegelijk vragen waar ze die outfit vandaan heeft.

Social

‘Facebook onderzoekt mogelijkheden met Baidu voor Chinees sociaal netwerk’

Facebook wil samen met Baidu, de grootste zoekmachine in China, een social netwerksite oprichten voor de Chinese markt. De site zou niet geïntegreerd worden met het bestaande Facebook-platform.

Premium

Greenpeace intensiveert ‘groene’ actie tegen Facebook

Greenpeace eist dat Facebook voor 22 april beslist om geen stroom uit vervuilende kolencentrales te gebruiken. Honderdduizend sympathisanten ondertekenden een online petitie van de milieuorganisatie. Op Facebook.

Techspelers naar rechter om Franse bewaarplicht privégegevens

Grote spelers als eBay, Google en Facebook klagen Frankrijk aan. Ze komen in opstand tegen de bewaarplicht van privégegevens. De Franse overheid wil dat techbedrijven gebruikersgegevens meer dan een jaar opslaan.

Premium

Interpublic heeft belang in Facebook

Het moederbedrijf van bureaus als McCann Erickson, Draftfcb, Initiative en Lowe heeft een klein financieel belang in Facebook.

Facebook zoekt grote partnerships in Nederland

Om de markt in de Benelux beter te kunnen bedienen heeft Facebook dinsdag een klein kantoor geopend in Nederland. “Een groot deel van onze dienstverlening is online, daar hebben we geen fysiek kantoor voor nodig. Maar er zijn bedrijven die meer willen. Voor die laatste groep is persoonlijk contact belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan Heineken”, aldus Arno Lubrun, Country Manager Benelux bij Facebook.

Facebook lijft appbouwer voor retromobieltjes in

Facebook heeft de Snaptu overgenomen voor een onbekend bedrag. De Israelische startup maakt applicaties voor mobiele telefoons die niet in de categorie smartphone vallen. Eerder werkte het bedrijf samen met Facebook aan een Facebook-applicatie voor de vele ‘minder slimme’ telefoons die nog in gebruik zijn.

Premium

Facebook rolt incheckdienst Places uit over Nederland

Profielensite Facebook rolt in alle stilte de mobiele dienst Places uit over Nederland. Gebruikers ervan kunnen zien of en welke van hun vrienden in de buurt zijn. Het midden- en kleinbedrijf kan in een latere fase mobiele kortingsbonnen gaan aanbieden.

Facebook nestelt zich tussen oudgedienden in STIR top 10-internetlijst

De top 10 van de Internet Marktmonitor van STIR toont veel oude bekenden die in 2009 ook al langskwamen. Alleen Facebook heeft een plekje bij de bovenlaag weten te veroveren ten faveure van De Telefoongids.

Facebook onthult plannen voor Nederland

Facebook geeft volgende week meer openheid van zaken over de plannen die het sociale netwerk heeft voor de Benelux. Ook de ambities van Facebook in Nederland zullen aan bod komen.

Facebook zoomt in op lokale advertentiemarkt

Regionale kranten, Groupon en Google krijgen er op de lokale advertentiemarkt een concurrent bij: Facebook. De profielensite intensiveert zijn Deals-programma op een snel groeiende mondiale ‘micromarkt’.

Reviews niet welkom op Facebook-fanpages van bedrijven

Van de Nederlandse top 100 adverteerders is twee derde aanwezig op Facebook. Slechts 7 procent daarvan staat reviews toe op de fanpage. Ook forums worden niet veel gebruikt, slechts 26 procent van deze bedrijven maakt gebruik van deze mogelijkheid.